De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rating: Thread Rating: 8 votes, 5.00 average.
  #106  
Old 13-02-2010, 00:31
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Daarna heb ik me weer toegelegd op het interieur. De witte bodem werd voorzien van schaduw met smoke volgens de 'TvD-methode'. De rolkooi (die zwart is en niet wit zoals vaak het geval is) werd op zijn plaats gelijmd. Maar omdat de buizen van de kooi gewoon in gaten gelijmd moesten worden in de bodem van het chassis, en omdat de deur van dit model open zal staan, volstond deze montage niet vanwege het realisme. Dus eens de kooi vastgelijmd was heb ik er met aluminium sheet voetjes aan "gelast" waarbij de lasnaden gevormd werden met secondelijm. De verbindingen van de voetjes op het chassis waren dan weer boutverbindingen die gesimuleerd werden met gepunchte stukjes aluminium. Op de referentiefoto's was ook duidelijk te zien dat de zwarte kooi overal voorzien is van witte stickers met tekst op. In Ried heb ik me zo'n decalvelletje aangeschaft met allerlei stickers met diverse teksten op en dat setje heb ik hiervoor gebruikt. Dat breekt ook het vele zwart.



Wat ook ontbrak was een leeslamp die gescratcht werd, en intercomkabels die via een switchbox aan het plafond verbonden zitten en doorheen de openingen van de kuipzetels naar voor steken op de foto's. Dat werd dus ook schaamteloos gekopieerd.





Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_84.JPG
Views:	1596
Size:	959.5 KB
ID:	16808   Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_85.JPG
Views:	1541
Size:	1,017.7 KB
ID:	16809   Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_86.JPG
Views:	1826
Size:	973.8 KB
ID:	16810   Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_87.JPG
Views:	1502
Size:	907.8 KB
ID:	16811  
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #107  
Old 13-02-2010, 00:32
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
De kas werd voorzien van de voorruit en de achterruit; de zijruiten moet ik nog doen. Met 2k epoxylijm werden ze op hun plaats gelijmd. Ik ben niet zo wild van de kwaliteit van de ruiten trouwens: ze vertonen erg veel puntjes en stipjes die bij een belichting van boven zorgen voor een lelijke schaduw met allemaal zwarte puntjes op het witte chassis, maar het is niet anders. Eens de ruiten droog waren kon ik het dashbord monteren met dezelfde epoxylijm.



Het rechter deurpaneel werd zwart geschilderd, en moet nog wel wat detailschildering ontvangen. Ik heb ook hier een extra leeslampje aangebracht, zoals ik gezien heb op de referentiefoto's.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_88.JPG
Views:	1493
Size:	818.7 KB
ID:	16812   Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_89.JPG
Views:	1517
Size:	774.4 KB
ID:	16813  
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 13-02-2010 at 12:39.
Reply With Quote
  #108  
Old 13-02-2010, 00:34
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Daarna vond ik het tijd om nog eens een dryfit te doen, al was het maar om te zien of de rolkooi in de kas paste met de ruiten op hun plaats. Dat blijkt allemaal wel te gaan, alhoewel ik de kas nog niet proberen vast te schroeven heb. Aan de buitenzijde kon ik nu ook de zonneband en de rallyplaat op de achterruit aanbrengen. Natuurlijk had ik eerst (en zelfs vóór dat ik de ruiten op hun plaats gemonteerd heb) de raamrubbers geschilderd. Om de motorkap op zijn plaats te kunnen leggen heb ik de vernis aan de binnenkant van de motoropening ook moeten wegschuren...









We naderen stilaan de voltooiing, maar toch is er nog een pak werk voor de boeg. maar het begint er stilaan wel op te trekken...

Wordt dus vervolgd!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_93.jpg
Views:	1443
Size:	172.4 KB
ID:	16814   Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_94.jpg
Views:	1431
Size:	168.5 KB
ID:	16815   Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_95.jpg
Views:	1449
Size:	168.9 KB
ID:	16816   Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_96.jpg
Views:	1488
Size:	167.9 KB
ID:	16817  
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #109  
Old 13-02-2010, 10:05
GerardWRM's Avatar
GerardWRM GerardWRM is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2008
Location: Zoelen Holland
Posts: 84
Geweldig

Mag gezegd worden ,,, GEWELDIG !!!
Reply With Quote
  #110  
Old 13-02-2010, 11:18
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________
 
Join Date: Feb 2006
Location: @ home
Posts: 1,064
Ik ben benieuwd met de wielen eronder ...
__________________
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра!
Reply With Quote
  #111  
Old 13-02-2010, 13:52
gert mertens gert mertens is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2009
Location: Mol
Posts: 655
Guy,


Om de één of andere reden heb ik zo iets van.....

Yes ,da is der op.
Awel en bij deez modelleke heb ik da sé


(sorry voor het taalgebruik)

Die stickers....da moet ik me ook eens aanschaffen !!!
(waar te bestellen,merk,enz...)
Dat is natuurlijk hét ,wat het em doe!!!
Nu nog een "race-helm" met handschoenen of kap er ergens bij en uw interieur is op zen minst "AF"

Net zoals Tom al zei....
K'zen es curieus as der de wielen op zitten

Grtz,
G
Reply With Quote
  #112  
Old 13-02-2010, 14:29
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by gert mertens View Post
Die stickers....da moet ik me ook eens aanschaffen !!!
(waar te bestellen,merk,enz...)
Hier kan je ze bestellen online (ik veronderstel niet dat je wil wachten tot we binnen 2 jaar nog eens naar Ried gaan...)

Het gaat om de referentie KFS-50.

__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #113  
Old 13-02-2010, 18:19
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Knappe dinges.. Veel meer kan ik daar niet op zeggen e. En dieunchtoestanden... Damn... Das iets wat ik zeker ook eens ga aanschaffen. Mijn lijstje wannabeedingen wordt weer langer. Sparen e Loeten, sparen...
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #114  
Old 13-02-2010, 19:56
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Prachtige updates, hij begint zowaar al op ne Porsche te lijken.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #115  
Old 13-02-2010, 21:59
Loixrallyfan's Avatar
Loixrallyfan Loixrallyfan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2009
Location: Valmeer
Posts: 1,524
Knappe Porsche is dit aan het worden, man.
Reply With Quote
  #116  
Old 14-02-2010, 20:30
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Update!

De motor heeft tijd genoeg gehad om te drogen, dus kon er een wash met verdunde smoke overheen gezet worden voor wat extra realisme. Daarna werden de donkere delen een beetje gedrybrusht. Vervolgens konnen de laatste details aangebracht worden zoals de inlaatkelken (nu staan ze wel recht), de uitlaten en de stroomverdelerkap met de kablage naar de cilinders die ik voor de gelegenheid eens in het rood gekozen heb, zodat je er later met de motorkap dicht toch nog íets van gaat zien. Als kers op de taart heb ik nog 2 dry-transfers aangebracht van Archer, met de technische data op. De uiteinden van de uitlaten staan er nog niet vast op omdat ik nog niet precies weet hoever ze moeten/mogen uitsteken van onder de onderkant van de Porsche. Daarom ook dat ze nog niet correct gepositioneerd staan noch zwart geschilderd zijn van binnen.







De achterspoiler werd afgeplakt en het vluegel-uiteinde werd vervolgens matzwart gespoten met de airbrush. Na een tijdje mocht de maskering weggenomen worden en heb ik de panellines nog een beetje extra ingevuld met verdund matzwart. Zowel de bovenzijde als de onderzijde ziet er wat mij betreft ok uit.



Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_97.JPG
Views:	1437
Size:	987.6 KB
ID:	16857   Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_98.JPG
Views:	1428
Size:	1,002.5 KB
ID:	16858   Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_99.jpg
Views:	1407
Size:	177.9 KB
ID:	16859   Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_100.JPG
Views:	1442
Size:	1,012.7 KB
ID:	16860   Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_101.JPG
Views:	1413
Size:	944.0 KB
ID:	16861  

__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #117  
Old 14-02-2010, 20:34
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Daarna heb ik terug wat aandacht besteed aan de kas. Zoals eerder gemeld moesten de zijruiten nog aangebracht worden. Nu voorziet de kit in foto-ets raamrubbers die met 2k epnoxylijm op een vlak stuk doorzichtig plastic gekleefd moeten worden om vervolgens samen op maat gesneden in de uitsparingen aan de zijkant van de Porsche gelijmd moeten worden. Alleen: het foto-ets raam aan de rechterzijde was iets te groot, toch wel zo'n 1 à 2mm. Ik kon dus wel de vernis wegkrabben die de uitsparing enkele tienden van millimeters verkleind had, maar ik kwam nooit aan 2mm! Dus mijn eerste idee was: vergeet de foto-ets ramen dan maar, ik snij de ramen op maat zodat tussen in de resin raamubbers passen. Dat heb ik tot 3 maal toe geprobeerd, maar zelfs de meest geslaagde poging zag er na het verlijmen met 2k epoxylijm nog niet echt overtuigend uit én ik had een halve dag tijd verloren.

Dus dan toch maar weer de foto-ets raampjes erbij genomen. Aan de linkerzijde stelt zich het probleem niet omdat daar de deur open staat en ik het raam dus eerder al in 2 stukken gezaagd had, zodat ik de maten kon aanpassen. Dan moest dat aan de linkerzijde ook maar. Dus heb ik het rechtse raam doorgezaagd ter hoogte van de scheidingslijn tussen deur en zijruitje, en de boel wat ingekort. Na wat prutsen en vloeken lukte het uiteindelijk toch. Eerst heb ik het achterste zijruitje aangepakt en op zijn plaats gekleefd. Vervolgens kleefde ik het voorste foto-ets raam op doorzichtig plastic en heb ik een stuk van de zijruit weer weggesneden zodat het lijkt alsof de ruit open staat. Daarbij heb ik erop gelet dat de bovenzijde van de ruit een beetje gebogen is net als de lijn van het raam zelf. Tenslotte kon ook de voorste ruit op zijn plaats gekleefd worden.



Aan de linkerzijde moest nog een slotje aangebracht worden wat ik gescratcht heb met wat gepunchte aluminium schijfjes en ijzerdraad. Ook hier moest een Archer stickertje aangebracht worden met chassis-gegevens. Zulke kleine details maken dikwijls het verschil...



De rechterdeur werd afgewerkt met wat details, want eens de kas en chassis op elkaar gevezen zijn kan ik er niet meer aan...



Het laatste wat nog moest gebeuren vooraleer het huwelijk tussen chassis en carosserie kan plaatsgrijpen, is het aanbrengen van de motor achterin. Een laatste Archer stickertje werd bovenop de stuurdozen van de ontsteking gekleefd (zie de gele pijl op de foto).



Aan de onderkant zien we de uitlaten die alleen nog de verchroomde uiteinden missen.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_102.JPG
Views:	1425
Size:	878.2 KB
ID:	16862   Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_103.JPG
Views:	1436
Size:	913.6 KB
ID:	16863   Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_104.JPG
Views:	1441
Size:	749.5 KB
ID:	16864   Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_105.JPG
Views:	1428
Size:	853.8 KB
ID:	16865   Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_106.JPG
Views:	1352
Size:	661.4 KB
ID:	16866  

__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #118  
Old 14-02-2010, 20:37
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Tenslotte nog enkele laatste foto's van het chassis mét motor, want nu gaat de kas er echt wel opgezet worden.





Die kas werd aan de linkerzijde, aan de open deur-kant, nog eerst voorzien van een rubberen dichting aan de binnenkant. Daarna werden kas en chassis opeen gevezen.



Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_107.jpg
Views:	1366
Size:	206.3 KB
ID:	16867   Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_108.jpg
Views:	1373
Size:	179.2 KB
ID:	16868   Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_109.JPG
Views:	1360
Size:	334.9 KB
ID:	16881   Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_110.JPG
Views:	1322
Size:	332.5 KB
ID:	16882  
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 14-02-2010 at 20:48.
Reply With Quote
  #119  
Old 14-02-2010, 20:40
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Vervolgens enkele foto's van het "huwelijk", soms eens mét de motorkap erop, dan weer eens zonder motorkap. Om door te gaan als een model met open motorkap is het motorgedeelte echt niet genoeg gedetailleerd, maar als achtergrond onder de gesloten motorkap komt het motorgedeelte zeker realistisch genoeg over.









Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_111.JPG
Views:	1386
Size:	326.2 KB
ID:	16883   Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_112.JPG
Views:	1651
Size:	320.9 KB
ID:	16884   Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_113.JPG
Views:	1351
Size:	319.8 KB
ID:	16885   Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_114.JPG
Views:	1368
Size:	323.8 KB
ID:	16886   Click image for larger version

Name:	1985_porsche_911_scrs_115.JPG
Views:	1351
Size:	325.9 KB
ID:	16887  

__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 14-02-2010 at 20:57.
Reply With Quote
  #120  
Old 14-02-2010, 20:43
Loixrallyfan's Avatar
Loixrallyfan Loixrallyfan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2009
Location: Valmeer
Posts: 1,524
"I think I'm in love"
Ja man, wat een oog voor detail. Prachtige motor.
Ook de vleugel ziet er inderdaad zeer goed uit.
En dan die deuropening, indrukwekkend!!!
Dit is een topper, hoor. Een echt prijzenbeest als je het mij vraagt.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 08:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.