|
#106
|
||||
|
||||
Daarna heb ik me weer toegelegd op het interieur. De witte bodem werd voorzien van schaduw met smoke volgens de 'TvD-methode'. De rolkooi (die zwart is en niet wit zoals vaak het geval is) werd op zijn plaats gelijmd. Maar omdat de buizen van de kooi gewoon in gaten gelijmd moesten worden in de bodem van het chassis, en omdat de deur van dit model open zal staan, volstond deze montage niet vanwege het realisme. Dus eens de kooi vastgelijmd was heb ik er met aluminium sheet voetjes aan "gelast" waarbij de lasnaden gevormd werden met secondelijm. De verbindingen van de voetjes op het chassis waren dan weer boutverbindingen die gesimuleerd werden met gepunchte stukjes aluminium. Op de referentiefoto's was ook duidelijk te zien dat de zwarte kooi overal voorzien is van witte stickers met tekst op. In Ried heb ik me zo'n decalvelletje aangeschaft met allerlei stickers met diverse teksten op en dat setje heb ik hiervoor gebruikt. Dat breekt ook het vele zwart.
Wat ook ontbrak was een leeslamp die gescratcht werd, en intercomkabels die via een switchbox aan het plafond verbonden zitten en doorheen de openingen van de kuipzetels naar voor steken op de foto's. Dat werd dus ook schaamteloos gekopieerd. |
#107
|
||||
|
||||
De kas werd voorzien van de voorruit en de achterruit; de zijruiten moet ik nog doen. Met 2k epoxylijm werden ze op hun plaats gelijmd. Ik ben niet zo wild van de kwaliteit van de ruiten trouwens: ze vertonen erg veel puntjes en stipjes die bij een belichting van boven zorgen voor een lelijke schaduw met allemaal zwarte puntjes op het witte chassis, maar het is niet anders. Eens de ruiten droog waren kon ik het dashbord monteren met dezelfde epoxylijm.
Het rechter deurpaneel werd zwart geschilderd, en moet nog wel wat detailschildering ontvangen. Ik heb ook hier een extra leeslampje aangebracht, zoals ik gezien heb op de referentiefoto's. Last edited by Sennake; 13-02-2010 at 12:39. |
#108
|
||||
|
||||
Daarna vond ik het tijd om nog eens een dryfit te doen, al was het maar om te zien of de rolkooi in de kas paste met de ruiten op hun plaats. Dat blijkt allemaal wel te gaan, alhoewel ik de kas nog niet proberen vast te schroeven heb. Aan de buitenzijde kon ik nu ook de zonneband en de rallyplaat op de achterruit aanbrengen. Natuurlijk had ik eerst (en zelfs vóór dat ik de ruiten op hun plaats gemonteerd heb) de raamrubbers geschilderd. Om de motorkap op zijn plaats te kunnen leggen heb ik de vernis aan de binnenkant van de motoropening ook moeten wegschuren...
We naderen stilaan de voltooiing, maar toch is er nog een pak werk voor de boeg. maar het begint er stilaan wel op te trekken... Wordt dus vervolgd! |
#109
|
||||
|
||||
Geweldig
Mag gezegd worden ,,, GEWELDIG !!!
|
#110
|
||||
|
||||
Ik ben benieuwd met de wielen eronder ...
__________________
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра! |
#111
|
|||
|
|||
Guy,
Om de één of andere reden heb ik zo iets van..... Yes ,da is der op. Awel en bij deez modelleke heb ik da sé (sorry voor het taalgebruik) Die stickers....da moet ik me ook eens aanschaffen !!! (waar te bestellen,merk,enz...) Dat is natuurlijk hét ,wat het em doe!!! Nu nog een "race-helm" met handschoenen of kap er ergens bij en uw interieur is op zen minst "AF" Net zoals Tom al zei.... K'zen es curieus as der de wielen op zitten Grtz, G |
#112
|
||||
|
||||
Quote:
Het gaat om de referentie KFS-50. |
#113
|
||||
|
||||
Knappe dinges.. Veel meer kan ik daar niet op zeggen e. En dieunchtoestanden... Damn... Das iets wat ik zeker ook eens ga aanschaffen. Mijn lijstje wannabeedingen wordt weer langer. Sparen e Loeten, sparen...
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#114
|
||||
|
||||
Prachtige updates, hij begint zowaar al op ne Porsche te lijken.
__________________
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. |
#115
|
||||
|
||||
Knappe Porsche is dit aan het worden, man.
|
#116
|
||||
|
||||
Update!
De motor heeft tijd genoeg gehad om te drogen, dus kon er een wash met verdunde smoke overheen gezet worden voor wat extra realisme. Daarna werden de donkere delen een beetje gedrybrusht. Vervolgens konnen de laatste details aangebracht worden zoals de inlaatkelken (nu staan ze wel recht), de uitlaten en de stroomverdelerkap met de kablage naar de cilinders die ik voor de gelegenheid eens in het rood gekozen heb, zodat je er later met de motorkap dicht toch nog íets van gaat zien. Als kers op de taart heb ik nog 2 dry-transfers aangebracht van Archer, met de technische data op. De uiteinden van de uitlaten staan er nog niet vast op omdat ik nog niet precies weet hoever ze moeten/mogen uitsteken van onder de onderkant van de Porsche. Daarom ook dat ze nog niet correct gepositioneerd staan noch zwart geschilderd zijn van binnen. De achterspoiler werd afgeplakt en het vluegel-uiteinde werd vervolgens matzwart gespoten met de airbrush. Na een tijdje mocht de maskering weggenomen worden en heb ik de panellines nog een beetje extra ingevuld met verdund matzwart. Zowel de bovenzijde als de onderzijde ziet er wat mij betreft ok uit. |
#117
|
||||
|
||||
Daarna heb ik terug wat aandacht besteed aan de kas. Zoals eerder gemeld moesten de zijruiten nog aangebracht worden. Nu voorziet de kit in foto-ets raamrubbers die met 2k epnoxylijm op een vlak stuk doorzichtig plastic gekleefd moeten worden om vervolgens samen op maat gesneden in de uitsparingen aan de zijkant van de Porsche gelijmd moeten worden. Alleen: het foto-ets raam aan de rechterzijde was iets te groot, toch wel zo'n 1 à 2mm. Ik kon dus wel de vernis wegkrabben die de uitsparing enkele tienden van millimeters verkleind had, maar ik kwam nooit aan 2mm! Dus mijn eerste idee was: vergeet de foto-ets ramen dan maar, ik snij de ramen op maat zodat tussen in de resin raamubbers passen. Dat heb ik tot 3 maal toe geprobeerd, maar zelfs de meest geslaagde poging zag er na het verlijmen met 2k epoxylijm nog niet echt overtuigend uit én ik had een halve dag tijd verloren.
Dus dan toch maar weer de foto-ets raampjes erbij genomen. Aan de linkerzijde stelt zich het probleem niet omdat daar de deur open staat en ik het raam dus eerder al in 2 stukken gezaagd had, zodat ik de maten kon aanpassen. Dan moest dat aan de linkerzijde ook maar. Dus heb ik het rechtse raam doorgezaagd ter hoogte van de scheidingslijn tussen deur en zijruitje, en de boel wat ingekort. Na wat prutsen en vloeken lukte het uiteindelijk toch. Eerst heb ik het achterste zijruitje aangepakt en op zijn plaats gekleefd. Vervolgens kleefde ik het voorste foto-ets raam op doorzichtig plastic en heb ik een stuk van de zijruit weer weggesneden zodat het lijkt alsof de ruit open staat. Daarbij heb ik erop gelet dat de bovenzijde van de ruit een beetje gebogen is net als de lijn van het raam zelf. Tenslotte kon ook de voorste ruit op zijn plaats gekleefd worden. Aan de linkerzijde moest nog een slotje aangebracht worden wat ik gescratcht heb met wat gepunchte aluminium schijfjes en ijzerdraad. Ook hier moest een Archer stickertje aangebracht worden met chassis-gegevens. Zulke kleine details maken dikwijls het verschil... De rechterdeur werd afgewerkt met wat details, want eens de kas en chassis op elkaar gevezen zijn kan ik er niet meer aan... Het laatste wat nog moest gebeuren vooraleer het huwelijk tussen chassis en carosserie kan plaatsgrijpen, is het aanbrengen van de motor achterin. Een laatste Archer stickertje werd bovenop de stuurdozen van de ontsteking gekleefd (zie de gele pijl op de foto). Aan de onderkant zien we de uitlaten die alleen nog de verchroomde uiteinden missen. |
#118
|
||||
|
||||
Tenslotte nog enkele laatste foto's van het chassis mét motor, want nu gaat de kas er echt wel opgezet worden.
Die kas werd aan de linkerzijde, aan de open deur-kant, nog eerst voorzien van een rubberen dichting aan de binnenkant. Daarna werden kas en chassis opeen gevezen. Last edited by Sennake; 14-02-2010 at 20:48. |
#119
|
||||
|
||||
Vervolgens enkele foto's van het "huwelijk", soms eens mét de motorkap erop, dan weer eens zonder motorkap. Om door te gaan als een model met open motorkap is het motorgedeelte echt niet genoeg gedetailleerd, maar als achtergrond onder de gesloten motorkap komt het motorgedeelte zeker realistisch genoeg over.
Last edited by Sennake; 14-02-2010 at 20:57. |
#120
|
||||
|
||||
"I think I'm in love"
Ja man, wat een oog voor detail. Prachtige motor. Ook de vleugel ziet er inderdaad zeer goed uit. En dan die deuropening, indrukwekkend!!! Dit is een topper, hoor. Een echt prijzenbeest als je het mij vraagt. |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|