De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 31-07-2010, 17:40
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !

GP F1 Hongarije

Ik denk dat we wel weten wie er morgen gaat winnen. De Red Bulls zijn veel te snel. Vettel en Webber zijn 1,2 en 0,8 sec sneller dan Alonso. Massa start als 4e.
Opmerkelijk zijn de prestaties van Hamilton, Rosberg, Hülkenberg en de La Rosa die in de top 10 staan terwijl hun teamgenoten niet door Q2 zijn geraakt. Kobayashi is zelfs niet voorbij de eerste ronde geraakt, maar dat was niet geheel zijn fout.
En al helemaal verrassend: Petrov is sneller dan Kubica! Al verwacht ik dat Kubica in de race voor Petrov zal geraken.

Red Bull kan in deze race terug gaan aansluiten bij McLaren in het kampioenschap, terwijl ook Ferrari een stuk dichterbij kan komen. McLaren zal in Monza en Spa een stuk sterker zijn dus moet de kloof nu gedicht gaan worden.
Old 01-08-2010, 16:20
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !

Een andere Red Bull dan verwacht heeft gewonnen. Webber was snel genoeg om voor Alonso te blijven. Jammer van de drive-through van Vettel, maar gezien zijn snelheid had hij Alonso moeten kunnen passeren. Het is nooit tot een gevecht gekomen omdat Vettel blijkbaar veel downforce verloor als hij dichtbij Alonso reed. Zou er dan toch iets waar zijn van de flexibele voorvleugel?

Blunders waren te zien bij de pitstops: Rosberg vertrekt terwijl een wiel nog niet vastgemaakt was en Kubica vertrekt na zijn pitstop in het pad van de binnenkomende Sutil.

Een dikke pluim voor Petrov die een goede race heeft gereden. En kletsen op de poep voor Schumacher. Er moet gevochten worden voor iedere plaats, maar een tegenstander van de baan duwen gaat erover.

Red Bull staat nu aan de leiding in de kampioenschappen, met McLaren (Hamlton en Button) en Ferrari (Alonso) die niet veel punten achterstaan.

Overigens is in het randprogramma een ongeval gebeurd tijdens de GP2 race op zaterdag. Een frontale botsing tussen Bianchi en Tung met als gevolg dat Bianchi een gebroken rugwervel heeft en Tung uit voorzorg vandaag niet meer gereden heeft.

Last edited by Ottooke; 01-08-2010 at 16:22.
Reply With Quote
Old 01-08-2010, 17:46
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!

Quote:
Originally Posted by Ottooke View Post
En kletsen op de poep voor Schumacher. Er moet gevochten worden voor iedere plaats, maar een tegenstander van de baan duwen gaat erover.
Hij wordt daar dan ook 10 plaatsen terug gezet op de grid van de volgende GP (Spa). Niet meer dan terecht wat mij betreft.

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote
Old 01-08-2010, 20:33
McLarenboy's Avatar
McLarenboy McLarenboy is offline
De Paddock Rookie

inderdaad - gevaarlijk was het niet (want dat hing gewoon van Rubens af) maar een pover (en lullig) staaltje verdedigen van een zevenvoudig kampioen.
Old 01-08-2010, 22:07
Mattiallemakki's Avatar
Mattiallemakki Mattiallemakki is offline
De Paddock Rookie

Ik vind dat Schumacher tenminste voor zijn plaats wil vechten, met alle regels van “je mag maar één keer van lijn wisselen” anders wordt je bestraft, is het idee van de sport ver te zoeken. Rubens zeurde op de BBC al over de gevaarlijkste Aktie die hij ooit had meegemaakt. Misschien wordt het tijd voor te stoppen Rubens…..

Daarnaast wordt er veel geld in de wagens gestoken maar Vettel kan in een veel sneller auto Alonso niet passeren en blijft er braaf achterhangen. Zo willen de stewards het blijkbaar zien een saaie optocht!
Reply With Quote
Old 01-08-2010, 22:44
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular

Ik denk dat beter Schumacher eerder kan stoppen dan Barrichello
Reply With Quote
Old 01-08-2010, 23:05
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Al een gans seizoen lang loop ik te zeggen dat ik Schumacher (in tegenstelling tot vroeger) best kan uitstaan in het F1-peleton, dat ik geen reden meer zie om hem tegen de haren in te strijken...

En dan: haaaaa, nu weet ik het weer! (Zoals Firmin Crets zou zeggen) Nu weet ik weer waarom ik destijds zo falikant tegen Schumacher was. Niet omdat hij zoveel koersen won en zoveel titels pakte, maar omwille van de moordaanslagen tegen zijn concurrenten (Hill, Villeneuve, Häkkinen, Coulthard,...) en nu ook weer Barrichello! 10 plaatsen achteruit de volgende koers? Laat me niet lachen! Levenslang schorsen die handel, en als het enigszins kan nog minstens 7 wereldtitels afpakken ook (alhoewel dat laatste misschien net iets te veel van het goede zal zijn, eerder een persoonlijk wens van mezelf tegen beter weten in). Zo'n actie doen is misschien nog een 'ingeving van het moment', zonder te beseffen dat het megagevaarlijk is (zelfs voor hemzelf), maar achteraf niet eens inzien dat je een fout gemaakt hebt en Barrichello de schuld geven vind ik echt zodanig stompzinnig dat de FIA hem gewoon zijn superlicentie moet afpakken. Schrik dat hij nog veel koersen gaat winnen heb ik tegenwoordig niet meer (in tegenstelling tot vroeger), maar schrik dat hij anderen en hemzelf de dood in gaat jagen met zijn onbezonnen manoeuvers heb ik nu des te meer. Dus: afvoeren die handel!

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 01-08-2010 at 23:05.
Reply With Quote
Old 01-08-2010, 23:06
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Quote:
Originally Posted by Neo-242 View Post
Ik denk dat beter Schumacher eerder kan stoppen dan Barrichello
Ze moesten die kerel schorsen, zo iemand is het niet waard om in de F1 te rijden. En ergens anders ook niet. Ik wil er niet aan denken wat er zou gebeurd zijn als Barrichello de muur zou hebben geraakt.

En de manier waarop Vettel de pits binnenkwam voor zijn reguliere pitsstop, tja, wat moet men daarover zeggen.

When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
Old 02-08-2010, 10:43
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!

Even op een wat luchtigere toon: ik snap wel dat Schumi zo'n actie deed; Rubens was tenslotte sneller dan de Stig... en we weten wie de Stig is (in ieder geval voor die ene aflevering)

Reply With Quote
Old 02-08-2010, 11:10
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Het manoeuver in kwestie had behoorlijk wat risico ... en Schumacher was per definitie toch kansloos gezien het grote snelheidsverschil tussen beiden.

Anderzijds ... Hij doet slechts 1 beweging en Rubens wil persé voor het kleinste gaatje blijven gaan.

De straf lijkt me terecht ... Uitspraken wat betreft levenslang schorsen etc lijken me daarentegen toch een beetje populistisch
Old 02-08-2010, 17:58
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by airco View Post
Uitspraken wat betreft levenslang schorsen etc lijken me daarentegen toch een beetje populistisch
Uiteraard... ik had wat heimwee naar de goeie ouwe Schumi-nonSchumi discussies

Overigens blijkt Schumacher ondertussen alles nog eens thuis op zijn PC nagekeken te hebben en zou hij naar verluidt tot de constatatie gekomen zijn dat het eigenlijk toch wel best gevaarlijk was, wat hij gedaan heeft. En hij zou zich bij Barrichello ook al verontschuldigd hebben. Dat past meer bij het imago van de 'huidige' Schumi; een jonge Schumacher zou nog liever doodgevallen zijn dat dit toe te geven. Allez, we kunnen er dus weer wat meer mee leven

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 02-08-2010, 18:37
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular

Het begint er een spannend kampioenschap uit te zien en daar ben ik alleen maar blij om
Alleen te hopen dat op het einde van de rit Ferrari boven is

Jammer van Schumi... ben nochtans altijd grote Fan geweest... Alleen hou ik enorm van Ferrari en dit is dus een verschroeiende keuze...

Reply With Quote
Old 02-08-2010, 21:10
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

Het zit Vettel toch niet mee he.
Hij had al 5 races meer op zijn naam kunnen zetten, maar er loopt altijd wel iets fout.
Ik zie vettel toch nog kampioen worden dit jaar, ondanks de vele punten wat hij heeft laten liggen tot nu.

Over het hele Schumacher gebeuren.
Het blijft prachtig om te zien wat de man teweeg brengt. onmiddelijk terug forums vol haatposts en dergelijke.
Naar mijn mening nam Barrichello het risico door zelf in het kleinste gaatje te kruipen.
Als je niet racet om de andere te verslaan kan je beter thuis blijven he
maarja ik bekijk de races van Schumi waarschijnlijk door een andere bril dan de meeste mensen.

We weten in iedergeval al wat we volgende week op top gear te horen krijgen
"TONIGHT, Stig tries to kill Rubens Barrichello"l

Last edited by smiley; 02-08-2010 at 21:12.
Reply With Quote
Old 02-08-2010, 21:15
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!

Quote:
Originally Posted by smiley View Post
We weten in iedergeval al wat we volgende week op top gear te horen krijgen
"TONIGHT, Stig tries to kill Rubens Barrichello"l
Geniaal!

Helaas was gisteren alweer de laatste aflevering van het Top Gear seizoen

Reply With Quote
Old 02-08-2010, 21:22
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by TvD View Post
Geniaal!

Helaas was gisteren alweer de laatste aflevering van het Top Gear seizoen
Ja lap.. en die heb ik nog gemist ook
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules