De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 04-08-2010, 10:34
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Het feit dat elk team slechts 1 pitstop plaats heeft is gewoon belachelijk. Het zou zelfs zo moeten zijn dat elke wagen een eigen stand heeft, en dat 2 crews van het zelfde team niet naast mekaar staan. Zo zouden al veel teamorders vermeden kunnen worden en kan elk team meer zijn eigen strategie uitwerken.

Wat de safety car betreft is het toch wel echt onnozel bij F1 en bijna alle FIA races... Ook bij 24u Spa was tijdens de live uitzending weer te zien dat de safety car de piste oprijdt en bijna het hele veld weer moet voorbij sturen tot de leider aankomt... Helemaal moeilijk wordt het dan wanneer de leider bijna bij de safety car is en deze dan beslist om een pitstop te maken. Zo zag ik vorig jaar tijdens de 1000km van Spa het veld 2x voorbij gestuurd worden en duur de de safety car fase langer dan nodig... Echt amateurisme als je het vergelijkt met NASCAR of Grand Am, waar iedereen van het gas gaat en de pace car rustig de piste oprijdt even voor de leider tegen matige snelheid aankomt... Dit kan toch niet zo moeilijk zijn.
Old 04-08-2010, 12:21
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

in NASCAR zitten de velden meestal dan ook dichter bij elkaar, dat maakt het net iets gemakkelijker
Old 04-08-2010, 12:22
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by gwyllion View Post
Veel ruimte had Barichello niet
Ik heb de race niet gezien - nog zo goed als geen enkele dit jaar - dus ik kan misschien maar beter zwijgen, maar als ik de foto sequenties bekijk en lees dat Barichello er zonder schram doorheen is gekomen, dan snap ik heel dat gedoe, organisatie én race fans incluis, eigenlijk niet zo goed...

Autosport in het algemeen, en formule 1 in het bijzonder, is een sport waar je moet "vechten" voor je plaatsen. Er wordt continu geleuterd dat er niet wordt ingehaald en als er dan al eens een spectaculaire inhaalactie is - op een circuit waar dat doorgaans niet kan - dan wordt er moord en brand geschreeuwd...

Er is uiteindelijk niets gebeurd en die mannen weten echt wel waar ze mee bezig zijn. Iedereen, Rubinho incluis, zou onderhand horen te weten dat Schumacher "ne gevaarlijke" is. Maar Hakkinen was dat ook hoor, het was de enige waar Schumacher bang van was...

Autosport gaat toch niet over "allez hup manneke, gaat eens en keer aan de kant alstublieft want ik ben sneller dan gij, en mij liefst zo veel mogelijk plaats geven, want anders is het gevaarlijk"...

"Motorsport is dangerous" en toen dat nog echt zo was, toen waren er nog helden. Vandaag zijn het allemaal steriele tiepkes die wel de roem willen, maar het risico dat hier onlosmakelijk mee verbonden is niet... Helden zijn er dan ook niet meer.

Barichello had de held van de race kunnen zijn, want een erg gedurfd manoeuver tot een goed einde gebracht. Hij kende immers de gevaren: zo goed als onmogelijk om op de Hungaroring in te halen, een "gevaarlijke" tegenstander en een recht stuk dat er, gezien de korte afstand eigenlijk, geen is. In plaats van de gaan jammeren zou hij verdorie fier moeten zijn dat hij Schumi eens deftig heeft afgetroefd - en we zouden dat allemaal moeten zijn. Schumi heeft een (klein) pakje slaag gekregen op het circuit en al de rest is, naar mijn zeer bescheiden mening, larie en apekool.

Reply With Quote
Old 04-08-2010, 21:09
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Er wordt continu geleuterd dat er niet wordt ingehaald en als er dan al eens een spectaculaire inhaalactie is - op een circuit waar dat doorgaans niet kan - dan wordt er moord en brand geschreeuwd...
Schumacher
Reply With Quote
Old 04-08-2010, 21:51
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !

Quote:
Originally Posted by smiley View Post
Schumacher
Ja en nee. Iedere andere piloot die op die wijze een inhaalpoging probeert te blokkeren is volgens mij te gevaarlijk bezig.
Maar Schumacher is wel één van de weinigen die zo'n acties doet. Logisch dat hij meer dan regelmatig kritiek krijgt. Soms is die kritiek onterecht en meer op de persoon gericht dan op de prestatie, maar dan hoop ik dat het gezonde verstand van de mensen zulke kritiek weet te nuanceren.

Kobayashi heeft in Hongarije de meeste posities gewonnen, van 23 naar 9. Akkoord, er zijn wagens voor hem uitgevallen en hij heeft de 5 traagste wagens van het veld moeten inhalen, maar dat is iets waar Webber in het verleden niet in slaagde
En toch weet hij nog anderen in te halen. En dat allemaal zonder zware discussies te krijgen.

Na de kritiek van Warwick zijn nu ook Stewart en zelfs Irvine openlijk aan het zeggen dat deze actie van Schumacher te ver ging. Als voormalige piloten in verschillende decennia denk ik wel dat ze recht van spreken hebben.
Old 04-08-2010, 22:53
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Ottooke View Post
Ja en nee. Iedere andere piloot die op die wijze een inhaalpoging probeert te blokkeren is volgens mij te gevaarlijk bezig.
Maar Schumacher is wel één van de weinigen die zo'n acties doet.
tgoh, en in het begin werd er nog wel moord en brand geschreven en geroepen over een piloot die ook een gevaarlijke actie deed, maar niet in duitsland geboren was.

en hetgeen schumacher hier doet, zien we eigenlijk in Barcelona iederéén wel doen. alleen is het hier een kort recht stuk, met veel muur naast.

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules