De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 16-01-2012, 12:16
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Quote:
Originally Posted by eyckles View Post
Jawadde man, Knap stukske werk dat ge hier weer laat zien. Op naar de volgende update.

Groeten,
Lesley

When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
Old 27-01-2012, 21:47
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Een korte update, wegens te weinig foto's genomen...

De laatste rechte lijn is ingegaan. Maar plots kwam er nog een verrassing. De raampartij bleek niet te passen: way to big !! Nu, beter dat dan te klein natuurlijk. De oplossing was simpel maar risicovol: hakken en zagen !! Daarna werd een stukje weggenomen en paste alles wel...

Ook de PE-onderdelen werden aan de auto toegevoegd. Voor de snelsluitingen vooraan werd eerst een aanpassing gedaan: een gaatje in de motorkap, een stukje ijzerdraad erdoor en dan twee stukjes PE... Verder werd het zwart gespoten PE-roostertje vastgelijmd.

Daarna kwamen de zwarte opzetstukjes aan de zijkant bij de ramen aan de beurt. Ook de koffer werd 'vastgezet' met speciale snelsluitingen (geen PE maar een soort rubber). Ten slotte werd ook de antenne geplaatst.

Vooraan kwam de lichtbak erin. Het zwart gedeelte kreeg een PE-stukje met het Fiatlogo en er kwamen PE-stukjes achter de lampglaasjes.

Het laatste wat in orde moest komen was het spoilertje. Eerder had ik de decal stuk gemaakt. De schade probeerde ik met verf weg te werken maar het was voor mij toch nog te opvallend. Gevolg: strippen die handel en opnieuw beginnen. Ik probeerde het na te tekenen maar dit lukte niet zo bijster goed. Van Vinnie kreeg ik een scan met de decals op. Dat zal mijn backup worden want als koppige West-Vlaming ben ik toch nog eens herbegonnen met het tekenen en mijn laatste poging lijkt een goeie. Dit weekend plaats ik de decals en tegen zondag is ie dan af... Foto's van deze laatste werkzaamheden komen nog...

Grtzzz
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_9714.JPG
Views:	1214
Size:	135.5 KB
ID:	24283   Click image for larger version

Name:	IMG_9715.JPG
Views:	1204
Size:	146.5 KB
ID:	24284   Click image for larger version

Name:	IMG_9716.JPG
Views:	1193
Size:	140.0 KB
ID:	24285   Click image for larger version

Name:	IMG_9726.JPG
Views:	1194
Size:	148.2 KB
ID:	24286  
Reply With Quote
Old 24-02-2012, 15:45
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
Het laatste wat in orde moest komen was het spoilertje. Eerder had ik de decal stuk gemaakt. De schade probeerde ik met verf weg te werken maar het was voor mij toch nog te opvallend. Gevolg: strippen die handel en opnieuw beginnen. Ik probeerde het na te tekenen maar dit lukte niet zo bijster goed. Van Vinnie kreeg ik een scan met de decals op. Dat zal mijn backup worden want als koppige West-Vlaming ben ik toch nog eens herbegonnen met het tekenen en mijn laatste poging lijkt een goeie. Dit weekend plaats ik de decals en tegen zondag is ie dan af... Foto's van deze laatste werkzaamheden komen nog...
Uiteindelijk bleef ik toch sukkelen. Het printen liep niet goed, de kleuren waren niet voldoende, het tekenen was een te groot gedoe, zelfs de ingescande versie bracht geen soelaas... Kortom, de easy way out gepakt en Revell gemaild...

Drie weken later was het verse decalsetje binnen. Poedelnaakt in een grote omslag gestopt en aangezien mijn postbode nog steeds grote brieven dubbelplooit (ondanks tientallen keren vragen dit niet te doen). Ja goed geraden, het decalvel was beschadigd en de grote blauwe lijnen vertoonden scheuren. Gelukkig had ik enkel de decals nodig onderaan het blad en die waren lekker 'mint'...

Deze week ging ik dan aan de slag. De decals plaatsen, netjes uitlijnen want daar was het eerst fout gelopen (net voor de beschadiging) en dan de vernis erover.

Gisteren werd de spoiler dan op zijn plaats gelijmd en vandaag kwamen de eindfoto's...

De rest kun je in mijn fotoboek vinden: hier ...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_9831.JPG
Views:	696
Size:	143.3 KB
ID:	24525   Click image for larger version

Name:	IMG_9832.JPG
Views:	669
Size:	145.5 KB
ID:	24526  

Last edited by Loeten; 24-02-2012 at 15:51.
Reply With Quote
Old 17-07-2012, 13:37
vinnie's Avatar
vinnie vinnie is offline
De Paddock Regular

Vraagje

@Loeten of iemand anders natuurlijk ook. Het kraantje(zie pijl) op de afbeelding onder van de Fiat 131 is dit zelf gemaakt of aangekocht of zat deze in de kit? Als ook de bedrading die je gebruikte.

Alvast vele groetjes.

Last edited by vinnie; 17-07-2012 at 13:38.
Reply With Quote
Old 03-08-2012, 16:06
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by vinnie View Post
@Loeten of iemand anders natuurlijk ook. Het kraantje(zie pijl) op de afbeelding onder van de Fiat 131 is dit zelf gemaakt of aangekocht of zat deze in de kit? Als ook de bedrading die je gebruikte.

Alvast vele groetjes.
Oeps, nu pas deze vraag gezien...

Het kraantje maakte ik zelf. Het is het topje van een tandenstokertje De bedrading is gewoon van een telefoonkabel of zo, dacht ik. Was een restje dat ik hier nog had.

Last edited by Loeten; 03-08-2012 at 16:07.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 7 (0 members and 7 guests)

Posting Rules