![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Een korte update, wegens te weinig foto's genomen...
![]() De laatste rechte lijn is ingegaan. Maar plots kwam er nog een verrassing. De raampartij bleek niet te passen: way to big !! Nu, beter dat dan te klein natuurlijk. De oplossing was simpel maar risicovol: hakken en zagen !! Daarna werd een stukje weggenomen en paste alles wel... Ook de PE-onderdelen werden aan de auto toegevoegd. Voor de snelsluitingen vooraan werd eerst een aanpassing gedaan: een gaatje in de motorkap, een stukje ijzerdraad erdoor en dan twee stukjes PE... Verder werd het zwart gespoten PE-roostertje vastgelijmd. Daarna kwamen de zwarte opzetstukjes aan de zijkant bij de ramen aan de beurt. Ook de koffer werd 'vastgezet' met speciale snelsluitingen (geen PE maar een soort rubber). Ten slotte werd ook de antenne geplaatst. Vooraan kwam de lichtbak erin. Het zwart gedeelte kreeg een PE-stukje met het Fiatlogo en er kwamen PE-stukjes achter de lampglaasjes. Het laatste wat in orde moest komen was het spoilertje. Eerder had ik de decal stuk gemaakt. De schade probeerde ik met verf weg te werken maar het was voor mij toch nog te opvallend. Gevolg: strippen die handel en opnieuw beginnen. Ik probeerde het na te tekenen maar dit lukte niet zo bijster goed. Van Vinnie kreeg ik een scan met de decals op. Dat zal mijn backup worden want als koppige West-Vlaming ben ik toch nog eens herbegonnen met het tekenen en mijn laatste poging lijkt een goeie. Dit weekend plaats ik de decals en tegen zondag is ie dan af... Foto's van deze laatste werkzaamheden komen nog... Grtzzz
|
||||
|
||||
Quote:
Drie weken later was het verse decalsetje binnen. Poedelnaakt in een grote omslag gestopt en aangezien mijn postbode nog steeds grote brieven dubbelplooit (ondanks tientallen keren vragen dit niet te doen). Ja goed geraden, het decalvel was beschadigd en de grote blauwe lijnen vertoonden scheuren. Gelukkig had ik enkel de decals nodig onderaan het blad en die waren lekker 'mint'... Deze week ging ik dan aan de slag. De decals plaatsen, netjes uitlijnen want daar was het eerst fout gelopen (net voor de beschadiging) en dan de vernis erover. Gisteren werd de spoiler dan op zijn plaats gelijmd en vandaag kwamen de eindfoto's... De rest kun je in mijn fotoboek vinden: hier ...
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) Last edited by Loeten; 24-02-2012 at 15:51. |
|
||||
|
||||
Vraagje
@Loeten of iemand anders natuurlijk ook. Het kraantje(zie pijl) op de afbeelding onder van de Fiat 131 is dit zelf gemaakt of aangekocht of zat deze in de kit? Als ook de bedrading die je gebruikte.
![]() Alvast vele groetjes. ![]() Last edited by vinnie; 17-07-2012 at 13:38. |
|
||||
|
||||
Quote:
Het kraantje maakte ik zelf. Het is het topje van een tandenstokertje ![]()
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) Last edited by Loeten; 03-08-2012 at 16:07. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 7 (0 members and 7 guests) | |
|
|