![]() |
|
#16
|
||||
|
||||
Stand van zaken:
1. Het motorcompartiment mag als (of zo goed als) volledig beschouwd worden. Ik ben nog aan het denken hoe ik het best de loshangende stuurstang kan verbinden met de vooras. Ik wilde wel eerst zeker zijn dat ik geen constructie begon te bouwen die naderhand in de weg zou zitten. 2. Alle componenten die op en rond de motor moeten zitten zijn nu aangebracht. Hier en daar kan er misschien nog wat extra gedaan worden met wat kabeltjes of zo, maar ik ga hem zo laten. 3. de wielsleutel kreeg wat PE-overschotjes mee als bevestigingshaakjes. 4. er werd een slot voorzien voor de motorkap, ook uit wat overschotjes van wat PE-gedoe en een paar prullen uit de mish-mash voorraad. De motorkap krijgt nog een beugeltje dat hier moet passen. Alles werd met wat olieverf wat bijgewerkt, et voilà. Aan de binnenkant werd alles wat "bestoft" met een MIG-poeder. Het moet uiteindelijk de indruk geven dat een goed gedeelte van het stof dat afkomstig van de kalkrijke franse grindwegen via de paysan ook in het interieur van dit R4-tje terecht is gekomen. We kunnen verder met de rest van de wagen: assemblage en verdere verwering. Plek ze!
__________________
Groetjes, Domi. |
#17
|
||||
|
||||
Goe bezig
![]()
__________________
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. |
#18
|
||||
|
||||
Als ik zo naar de foto's van mijn vorige post kijk, dan krijg je de indruk dat alles er nogal brut uitziet. Veel heeft te maken met belichting, zoom etc.
Ik heb enkele nieuwe foto's gemaakt in daglicht, zonder te veel in te zoomen, en dan ziet alles er toch heel wat anders uit. Bij deze:
__________________
Groetjes, Domi. |
#19
|
||||
|
||||
Mooie vorderingen maat. Ziet er zoals gewoonlijk weer schitterend uit.
Mvg, Lesley
__________________
Mvg, Lesley |
#20
|
||||
|
||||
Mooi wagentje aan het worden
![]() En ben stiekem een beetje jaloers op je verweringskunsten. ![]() |
#21
|
||||
|
||||
Hij is bijna klaar, deze R4. een overzochtje van de gedane werken:
- de motorkap werd afgewerkt, - in het motorcompartiment werden nog enkele details toegevoegd, - de sierstrips werden aangebracht, - de deurklinken werden bevestigd, - bumpers er tegen en - de kofferruimte volgepropt met brandhout. Het is de bedoeling dat hij wordt getoond in een diorama met een andere R4 Fourgonette als servicewagen er naast. Deuren en achterklep worden dan open gezet (achterklep gaat sowieso niet meer dicht na het aanbrengen van enkele te lange houtblokken). Dus ik ga nog effe wachten met het aanbrengen van de deuren om gaandeweg geen schade aan het model toe te brengen bij het bouwen van het diorama. Enkel het stoffen dak zal nog gemonteerd worden, dat staat momenteel te drogen. Het bevuilen van de buitenkant van de wagen zal trouwens pas gebeuren op het moment dat het diorama af zal zijn om geen inconsistensies te creëren tussen het diorama en de wagen. De bevuiling van de wagen moet op de ondergrond van het diorama zijn afgestemd.
__________________
Groetjes, Domi. Last edited by Dominique; 20-10-2014 at 18:21. |
#22
|
||||
|
||||
Ik ga de Fourgonette in dezelfde thread bouwen vermits ze toch samen zullen worden geshowd en het zijn tenslotte dezelfde modellen.
Mijn eerste idee voor die Fourgonette was een R4 van de Belgische MP te maken, maar je vindt daar nergens foto's van. Mijn geheugen is nu ook weer niet zo sterk dat ik me ieder detail van die R4'jes herinner zodat ik dit idee maar liet varen. In plaats daarvan zal ik de Renault service auto maken die standaard met de Ebbro doos kan worden gebouwd. Er zal dan wel een diorama worden rond gebouwd, waarbij ook nog wat leuks in de scenery moet worden gescratched. Enfin, dat is het plan. So let's go. Sommige bouwers hebben er al over geklaagd, en voor zover ik weet is Fabrice Maréchal de enige die tot nu toe de moeite heeft gedaan om de dingen te laten passen zoals het zou moeten. Als dat klopt, dan ben ik de tweede ... Als je de motorkap, deuren en achterklep past in de carosserie dan ga je snel merken dat die te klein zijn, en nog geen klein beetje. Geen probleem als je je model open wil showen (wat ik dus doe met de TL) maar het is echt geen zicht als je hem dicht wil bouwen. Mijn eerste werk aan de Fourgonette was dus alles naar de correcte proporties brengen. Een beetje plasticcard lost dat snel op, Kijk maar op de foto's:
__________________
Groetjes, Domi. |
#23
|
||||
|
||||
Nog enkele beelden van de gedane correcties:
Dit zal trouwens ook deel uitmaken van het diorama:
__________________
Groetjes, Domi. |
#24
|
||||
|
||||
'een beetje' zegt hij dan...
Knappe verbetering. Kijk al uit naar de verdere stappen !!
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#25
|
||||
|
||||
Dat zijn blijkbaar toch serieuze aanpssingswerken.
Goe bezig ![]()
__________________
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. |
#26
|
||||
|
||||
De TL wordt als afgewerkt beschouwd. Er zijn nog at details toegevoegd en de bekleding aan de buitenkant werd ook verder afgewerkt. Deuren en dak zijn bevestigd, dus die mag voorlopig opzij worden gezet.
Het enige dat nog moet worden gedaan is de buitenkant wat bestoffen, maar datg gebeurt pas als hij op het diorama wordt gezet.
__________________
Groetjes, Domi. |
#27
|
||||
|
||||
Nog enkele:
__________________
Groetjes, Domi. |
#28
|
||||
|
||||
De fourgonette staat ook in een vrij ver stadium. De buitenkant heeft zijn decals gekregen en daar bovenop de Centarilak van Dupont.
De decals vond ik vrij moeilijk aante brengen. De rondingen van de laadbak en de aansluiting aan de deuren zorgen toch voor wat trek- en duwwerk. Ook moet je de decal insnijden om het scharnier van de beide deuren door de decal te halen. Ik raad je aan om de zwarte decal ook in te snijden aan de uitsparingen voor de deurklinken. Ik heb het met Daco set en sol gedaan zonder in te snijden en dat ging wel, maar enkele minuten na het aanbrengen van de lak kwam de decal terug uit de uitsparing omhoog. Geen probleem, hij is niet gescheurd maar dan moet je extra voorzichtig zijn bij het aanbrengen van de klinken. Beter hem even in te snijden, bijwerken met wat verf en dan lakken. Maar uiteindelijk komt het wel goed. Er is ook een klein beetje verwering aangebracht. Alweer niet té veel want het is uiteindelijk een garagistenwagen. Er komt hooguit nog wat bestoffing bij.
__________________
Groetjes, Domi. |
#29
|
||||
|
||||
Nice! Is dat bruine aan de onderzijde van de deuren roest of gewoon vuil (op de TL)? En hoe heb je dat gedaan?
__________________
www.rallyfotos.nl "Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon." Last edited by TvD; 30-11-2014 at 12:34. |
#30
|
||||
|
||||
En nog enkele erbij:
Het chassis dan, hier zie je een duidelijk verschil in detaillering tegenover de TL. Ik heb me hier beperkt tot hetgeen zichtbaar blijft. De Fourgonette wordt helemaal dicht gebouwd met uitzondering van de klep in het laadcompartiment. Ik ga me qua detail dan ook beperken tot een beetje cargo in de vorm van 2 - door Ebbro bijgeleverde - dozen en een paar gereedschapskisten uit de Rally machanics set van Tamiya. Die kisten staan momenteel nog uit te drogen. Eens die voldoende uitgehard zijn mogen ze in het laadruim gekleefd wordenen dan mag de Fourgonette dicht.
__________________
Groetjes, Domi. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|