![]() |
|
|
||||
|
||||
Ik vind het idee zeker knap .... of het realistisch is lijkt me een ander verhaal.
Ik zie me nog niet op het vliegtuig richting egypte stappen om een karting te rijden .... Ook al is er dan nog een paar dagen vakantie aan. Ik wens de initiatiefnemers veel succes en hoop dat ze veel mensen alsnog kunnen overtuigen. Maar ik vrees er een beetje voor.
|
||||
|
||||
Lijkt me in de 1ste plaats een zalig idee.
Ik vrees wel dat ik me zal moeten aansluiten bij sommige andere met dezelfde reden als schoolplicht & geld. Als ik reken een 500 € zit ik dan serieus fout ? Voor 500 euro kan je heel wat anders doen en ik vrees gewoon dat de karts & accomodatie van de baan ginder niet van betere kwaliteit zullen zijn als de onze in Belgie. Ten 2de is er de schoolplicht, krokusvakantie bestaat helaas niet op Unif en op vele andere scholen in het hoger onderwijs. Als ik kan wil ik wel meegaan, maar ik denk toch liever dat geld dan te steken in een weekendje F1.
|
||||
|
||||
Quote:
Misschien de vraag stellen aan de eigenaars van het kartcircuit om een Egyptisch team samen te stellen...
|
||||
|
||||
ok vakantie.... daar heb je gelijk in... dan is de datum al gekend zeker
http://www.ond.vlaanderen.be/infolij...ieregeling.htm |
|
||||
|
||||
de accomodatie ginder was niet slecht, maar die ervaring om is op een officiëel wk outdoor circuit te rijden geeft toch wel iets aparts. Vooral als het dan met die zwaardere karts ginder zou zijn.
Maar, ik denk ni da ik persoonlijk tot ginder ga gaan om effe te karten. |
|
|||
|
|||
Voor jullie verdere vooroordelen gaan maken, wacht maar even af. het kan wel enkele weken duren vooraleer we de prijs bekend kunnen maken maar jullie zullen versteld staan.
Nergens in België kan je voor zo een prijs een 24H rijden. Wat beteft tijd wil ik me niet uitspreken. Een weekje vakantie combineren met een 24H lijkt me in het eerste opzicht zalig. Weet je wat ik eigenlijk eens zou willen weten, wat zouden jullie maximaal over hebben om 2 uur vrije training en 6 uur wedstrijd per persoon te rijden. Wacht maar af, jullie zullen wel anders praten binnen enkele dagen. |
|
||||
|
||||
6u per persoon is wel ni niks. maar mits goede aflossingen wel doenbaar.
Hoe zit het eigenlijk met de temperatuur op dat moment daar in Egypte. Een 24h race met 'n temp van 30 graden wordt wel afzien.
|
||||
|
||||
We zouden het niet voorstellen als we het niet zelf uitgetest hebben eh. Rond de 25 graden, echt wel draaglijk. Bovendien is februari qua hotels en vliegreizen het laagseizoen...
|
|
||||
|
||||
Mannen, ik vind dit een heel leuk idee hè, maar ik vrees dat de gemiddelde karter op dit forum geen maand zal gaan werken om één keer te gaan karten in Sharm-el-sjeikh. Ik dacht dat de belkarting de bedoeling had, het elitaire rond de autosport weg te halen enz, maar hiermee creëer je dat beeld van elitair zijn nog meer denk ik.
|
|
|||
|
|||
En als ge het kartgedeelte nu eens niet moet betalen
![]() En toen werd het stil.... Zoals je binnen enkele dagen op de site zal lezen heeft BRI als functie om autosportliefhebbers te vormen tot echte piloten. BRI zal jullie helpen om deze reis te verwezelijken. Ik waag me aan een zeer ruwe schatting. Prijs om de 24H als piloot mee te rijden + week hotel all inclusief + vlucht = 850 € Het is de bedoeling dat wij bedrijven zoeken die de kart kopen 2000 €, ze voor jullie naar ginder brengen en dat jullie jezelf aanprijzen om voor dat bedrijf te mogen rijden. We zullen dus binnen enkele dagen vragen aan alle piloten die wensen deel te nemen om hun race cv en een persoonlijke voorstelling op te sturen. Zo beschikken we al over 7 bedrijven die deelnemen. Je kan dus voor hen de naam hooghouden. Elk team zal bestaan uit 6 personen : 4 piloten, 1 teamchef en 1 mechanieker. Het kartinggedeelte MOET betaald worden door de sponsor. Het inzetten van eigen karts ( mits naleving van het reglement) zal toegelaten worden. Zo kan je ook met een superkart uitkomen van één of andere indoorkartbaan of die van jezelf of vrienden. |
|
||||
|
||||
Bij mij is het ook onder voorbehoud, allezins toch al positief dat er maximum 4 piloten per team zijn...
mare dat gedeelte over die superkart, vind ik niet goed klinken, iedereen gelijk... het moet toch fun blijven hé |
|
|||
|
|||
Hier zijn we inderdaad nog druk over aan het overleggen. Misschien een kleine poll.
Momenteel is het voorstel 2 soorten karts : - bimotor alles standaard - full tuning alles vrij. Hou in je stemming rekening met het feit dat je zowel voor een Bi als een superkart kan moeten rijden hé. Het zijn de sponsors die de piloten kiezen. Laat jullie stem nu maar eens horen. Iedereen gelijk materiaal of 2 klasses in 1 race. Jullie stem zal beslissend zijn. |
|
||||
|
||||
als er iemand 850€ wil sponsoren wil ik wel meegaan. Sorry maar ik heb geen 850€ op zak zitten voor een weekje vakantie. Bovendien is het dan wel fijn dat de vriendin meekan .... Om nu 1700€ te gaan betalen voor een weekje egypte met 2 personen. .... nee dank u
Met nog wat extra kosten (uitstappen, drinken, ... eventueel souvenir) ben je al snel 2000€ kwijt. Sorry maar voor dat geld ga ik samen met cindy een maand op vakantie (zei het dan wel met de rugzak en tent ![]() airco
|
|||
|
|||
Er komt ook een formule voor 4 dagen. Hotelkosten mag je rekenen op ongeveer 60 euro per dag all inclusief, de vlucht kost zo een 340 euro heen en terug. 25 euro voor het visum, 100 euro voor de algemene reiskosten van transfers, pendeldiensten, organisatie, reisbegeleiding, kinderopvang.
Ja Patrick, er gaat een kinderoppas mee die de ganse dag op de kinderen zal letten. Voor kinderen onder de 14 jaar is er trouwens een fikse korting voorzien. ( ik dacht 55 % ) Later meer hierover. |
|
||||
|
||||
Als het 2-takt karts zijn mag je Hans (Thiers) al inschrijven...
|
|