De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 26-05-2003, 19:14
Bart's Avatar
Bart Bart is offline
-... .- .-. -

ZomerAvondCompetitie - Zolder - di 3 & wo 4 juni

meer info op www.z-a-c.nl

Ik ga alvast volgende week woensdag eens kijken...
Reply With Quote
Old 26-05-2003, 22:42
RX-7 freakske's Avatar
RX-7 freakske RX-7 freakske is offline
De Paddock Regular

Dan ga ik er ook eens een kijkje nemen denk ik, dit seizoen wil ik zo goed als nik smissen op zolder en francorchamps, jammer dat we woensdag en donderdag niet als marshall moeten werken dan, de weekploeg heeft weer geluk.

Greetz the little one
Old 28-05-2003, 00:11
Win Percy's Avatar
Win Percy Win Percy is offline
De Paddock Rookie

Als ge tijdig laat weten dat je graag komt werken met de weekploeg ,kom je dan aanbieden als je in Zolder bent . Dan kunnen we een afspraak maken voor de volgende races van DNRT . Greetz
Reply With Quote
Old 28-05-2003, 16:19
Supra's Avatar
Supra Supra is offline
De Paddock Regular

wat is dit precies , zomeravond competitie ???
Reply With Quote
Old 28-05-2003, 17:11
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Dat is een kampioenschap dat ontstaan is voor de hobbyrijders die op de "zomeravonden" in Zandvoort konden gaan rijden.
Old 28-05-2003, 17:26
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

en een doorslaand succes.............

meer info www.z-a-c.nl
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 28-05-2003, 17:43
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

buiten het feit dat ik 3 juni ne schitterenden dag vind, vind ik wel dat het zeer slecht valt... midden in de week, der zijn mensen die laat werken zenne
Reply With Quote
Old 28-05-2003, 17:52
FastFons's Avatar
FastFons FastFons is offline
De Paddock Regular

En wat zijn de voorwaarden om in te schrijven? Is dat enkel met E30's want ik kan eerlijk gezegd niet zo bijzonder goed uit aan de website (zal wel aan mij liggen waarschijnlijk). Inschrijvingskosten en dergerlijke lager dan bvb een TC?

Als die regelmatig in Belgie rijden interesseert het met eventueel wel.

FF
Reply With Quote
Old 28-05-2003, 21:01
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Quote:
Originally posted by FastFons
En wat zijn de voorwaarden om in te schrijven? Is dat enkel met E30's want ik kan eerlijk gezegd niet zo bijzonder goed uit aan de website (zal wel aan mij liggen waarschijnlijk). Inschrijvingskosten en dergerlijke lager dan bvb een TC?

Als die regelmatig in Belgie rijden interesseert het met eventueel wel.

FF
Is inderdaad goedkoper maar is ook zonder normale marshall bezetting. Enkel weekploeg.
De organisatie kosten worden tot minimum beperkt. Hebben ook eigen chronometrage e.d.
Old 28-05-2003, 21:08
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally posted by A.J.
Is inderdaad goedkoper maar is ook zonder normale marshall bezetting. Enkel weekploeg.
De organisatie kosten worden tot minimum beperkt. Hebben ook eigen chronometrage e.d.
En af en toe nemen ze hun eigen volk mee, http://www.z-a-m.org/ , waaronder enkele paddockers............
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 30-05-2003, 06:33
Win Percy's Avatar
Win Percy Win Percy is offline
De Paddock Rookie

Mmmmm , als je een bezetting van 19 personen langs de baan staan hebt , dan denk ik wel dat je over een redelijk veilig circuit kan spreken hoor AJ . Als je soms op een zondag bij andere races die bezetting ziet ...........!!!! Enne Flugel , er bestaat zoiets als een verlofdag hoor !! hahahaha Maar ja er zijn die enkele gelukkigen die '' niet meer hoeven te werken '' en hun check maandelijks zo in de bus krijgen .
Reply With Quote
Old 04-06-2003, 01:12
Pascal Pascal is offline
A4993

Voila, eerste dag zit erop.

Lekker goedkope en leuke raceklasses gezien.

De eerste klasse betreft de BMW E 30 klasse (met meer dan dertig deelnemers), de tweede klasse is de Sportklasse, de derde klasse de Supersportklasse en de vierde de Toerismeklasse. Nu ja veel sprake van klasses is er niet want 's morgens werd er door elke klasse een vrije training en een tijdstraining van 20 minuten gereden. Met uitzondering van de E30's, werd de rest van het deelnemersveld dan min of meer verdeeld over de snelle, minder snelle en minst snelle deelnemers. Geen gezeurover PK's of CC's, gewoon racen...

Omdat de wagens per reeks (er werden er drie gereden, van respectievelijk 8, 10 en 12 ronden) qua snelheid werden ingedeeld is het natuurlijk logisch dat je in het hele veld ettelijke spannende gevechten kan zien. Je kon vandaag een bonte mengeling van dikke BMW's, Opel Manta's, Fiat Ritmo's, Suzuki Swift, Renault Mégane, Renault Clio, Alfa 33, Citroen AX, Citroen Saxo... zien.

Over één ding werd niet gediscussieerd : de veiligheid. In de pitlane 20 km/hr, negeren zwarte vlag... Er werden doodgewoon (als voorbeeld ?!?!?) enkelen deelnemers naar huis gestuurd bij een overtreding met een bijkomend bericht : jullie mogen tijdens de volgende wedstrijd eens bezinnen en als je dan tot inkeer bent gekomen mag je de wedstrijd daaropvolgend nog eens proberen. Geen gezeur met commissies of groen tafels, gewoon de daad bij het woord gevoegd.

Als resultaat konden we vaststellen dat we spannende races zagenmet een minimum aan incidenten (hier en daar een enkele verdwaalde deelnemer in de grindbak) en bijgevolg een minimum aan blikschade.

Vandaag alleen maar stralende gezichten in Zolder...

Morgen nog een dag van dat....

Een kleine opmerking : in België blijkt men wat betreft geluidsovertreding strenger te zijn. Vandaag niet minder dan 55 geluidsovertredingen inclusief 15 definitieve uitsluitingen.....

C U
Reply With Quote
Old 04-06-2003, 22:51
Bart's Avatar
Bart Bart is offline
-... .- .-. -

mijn verslagje van een zonnige dag in Zolder

Volvo 360 Cup:

Moet zo ongeveer de goedkoopste manier van cup racen zijn die passeert in Zolder. Op de site vond ik hetvolgende "een vol seizoen kost inclusief auto bouwen zo'n 4500 euro" Een aardig gevuld startveld met enorm close racing en dit met een zachte afgestelde vering is ook leuk om zien! 1 vrije training, 1 officiële training en 2 races van telkens 12 ronden... maw twee sprinters cup wedstrijden op 1 dag! Een groot voordeel van zo'n low budget auto die aan de start komt als "merkencup" is dat onderdelen die je toevallig zelf niet bij hebt ergens in de pitlane wel te vinden zullen zijn.

Berichtje van hun site "spuiten volvo 360" ... subliem gewoon!

Uitschieter in het startveld: een Volvo 360 in de kleuren van de Nederlandse politie.

Eerste race stilgelegd na een "overkop" in de grindbak van de eerste linkse.

(de site: http://www.z-a-c.nl/v360/ )

Porsche Cup:

Zelfde dagindeling, echter minder wagens aan de start. En natuurlijk springt het er iets minder uit dan die Volvo's 360. Wel opvallend zijn die 944's (de goedkopere Porsche ??) Ik denk dat ik die nog nooit ergens anders in een raceklasse op circuit ben tegengekomen.

MC GREGOR BMW 318 Compact Cup

1 tijdtraining en 2 races: 1 van 12 ronden (ook mét pilotenwissel) en 1 van 2 uur.

Tijdens de eerste wedstrijd in de voormiddag was het niet te merken dat er in de namiddag nog een "endurance" wedstrijd ging volgen. De piloten gingen er gewoon de hele dag voor... dus óók tijdens deze sprintwedstrijd.

Het startveld bestond hoofdzakelijk uit nieuwe modellen, maar er kwamen ook nog een aantal wagens van het oude "BMW compact" model aan de start.

In de namiddag was het slippen in de sterrenwachtbocht gewoon subliem... menig deelnemer van de wintercup kan daar nog iets van opsteken!

Auto's die vlot een 2 uurs race (met deze temperaturen!) kunnen uitrijden moeten (mits enige aanpassing ??) in staat zijn om een 10 uurs race vol te maken... wat mij betreft van harte welkom tijdens de Race Promotion Night!

(de site: http://www.z-a-c.nl/bbcc/ )

Weeral iets nieuws ontdekt... en weer te catalogeren onder "proberen om minstens 1 keer per seizoen te bekijken"... maar gelukkig in de week... die weekends beginnen al aardig volzet te geraken

Last edited by Bart; 04-06-2003 at 23:04.
Reply With Quote
Old 04-06-2003, 23:03
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

conclusie, zo af en toe komen er nog fatsoenlijke nederlandse racers naar Zolder

Vind vooral de slogan bij de V36o subliem: "V360 (geen Modena) Cup"

Reply With Quote
Old 04-06-2003, 23:29
FastFons's Avatar
FastFons FastFons is offline
De Paddock Regular

Ik meen wel ooit een 944 gezien te hebben (maar het kan ook een verbrede 924 geweest zijn. In de carglass cup bij het TVTWEE racing team, onderandere met toenmalig F1-verslaggever Dirk de Weerdt aan het stuur dacht ik. Volgens mij was het wel een turbo versie.
Ik weet het eigenlijk allemaal zo enorm goed niet meer, zat toen nog in de lagere school

FF
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules