![]() |
|
#46
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() Waarschijnlijk is dat de reactie waar je als Mercedes-fan op hoopt, maar of dat dan de volwassen reactie is durf ik te betwijfelen.
__________________
![]() Last edited by airco; 02-09-2003 at 12:40. |
#47
|
||||
|
||||
Quote:
Ongeacht wat wij ervan denken. De FIA is de baas en wat zij beslissen, is wet. Net als de scheidsrechter die onterecht een penalty geeft of verkeerdelijk een rode kaart trekt. ![]() |
#48
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
__________________
![]() |
#49
|
||||
|
||||
Nu is het enkel nog wachten op een bandenconstructeur die een band ontwikkelt die in nieuwe toestand de gewenste breedte heeft, tijdens de race aanzienlijk breder wordt en op het einde van zijn "looptijd" terug de gewenste breedte aanneemt
![]() Dit doet me terugdenken aan Tyrrell die ooit hun minimum gewicht behaalden door een extra ballast aan loodbolletjes mee te nemen in hun wagens, die vlak na de start "gedropt" konden worden en aldus een enorm gewichtsvoordeel opleverden... Dit is niet uit mijn duim gezogen (in tegenstelling tot het voorgaande), dit is ECHT gebeurd! Maar het heeft (uiteraard) niet lang geduurd... |
#50
|
||||
|
||||
Quote:
Zo gingen enkele mooie resultaten van Brundle en Bellof verloren.
__________________
http://www.skylimitevents.com |
#51
|
||||
|
||||
Quote:
|
#52
|
||||
|
||||
2003 Formula One Techincal Regulations
ARTICLE 2: GENERAL PRINCIPLES 2.4 Compliance with the regulations. Automobiles must comply with these regulations in their entirety at all times during the Event. Should a competitor feel that any aspect of these regulations is unclear, clarification may be sought from the FIA Formula One Technical Department. dit komt uit het regelement ... kort samengevat ... de banden moeten dus STEEDS aan de eisen voldoen en niet enkel bij de start. |
#53
|
||||
|
||||
Gilles ...
Stond dit al in het reglement .... Of is dit recent aangepast in het licht van de gebeurtenissen omtrent de banden.
__________________
![]() |
#54
|
||||
|
||||
Quote:
PS: Ik ben Ferrari-fan ![]()
__________________
![]() |
#55
|
||||
|
||||
er is dus NIETS aan het regelement veranderd ... de FIA heeft gewoon gezegd ... vanaf nu controleren we ook de banden na de race omdat we gehoord hebben dat de banden van Michelin breder zijn dan toegelaten na de race ...
daar komt het zo op neer. |
#56
|
||||
|
||||
Quote:
|
#57
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
#58
|
||||
|
||||
Quote:
Eerst moesten ze een band ontwikkelen die zijn groeven lang genoeg kan houden. Nu dit gelukt is konden ze met een gerust hart klacht indienen tegen Michelin ![]() ![]()
__________________
![]() |
#59
|
||||
|
||||
Quote:
Er is een opsomming van 4 dingen over NIEUWE banden ... en dan staat er: "Furthermore" ... VERDER ... moet de band 270 mm breed zijn... en de wagen moet STEEDS aan de regelementen voldoen ... dus is Michelin in fout ... Ross Brawn geeft trouwens toe dat Ferrari het gemeld heeft en Michelin heeft al nieuwe banden getest wat wil zeggen dat ze niet recht in hun schoenen zouden staan ... ![]() |
#60
|
||||
|
||||
De discussie over wie wat en hoe in het reglement, heeft nu wel lang genoeg geduurd. 't zal de FIA uiteindelijk zijn die beslist. Amen to that.
Maar wat interessanter is, is de manier waarop de puzzel van eerdere geruchten etc in elkaar begint te passen. Er zitten nog tegenstrijdigheden in op dit moment, maar tijd brengt raad. De commentaar van Michelins zijde: Quote:
![]() en iets verder zegt Pierre Dupasquier op dezelfde website f1.racing-live.com Quote:
Tevens staat er te lezen nog steeds op dezelfde site dat Ross Brawn toegegeven heeft dat zij de kat de bel hebben aangebonden... Quote:
Quote:
Vast en zeker to be continued. Last edited by Guido; 03-09-2003 at 14:57. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 7 (0 members and 7 guests) | |
|
|