De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 17-09-2003, 00:02
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
Vergelijkende test Minardi-Arrows

Arrows chassis impresses Minardi in test

Team conducts back-to-back comparison at Mugello

Minardi boss Paul Stoddart is enthused by the development potential of the 2002 Arrows chassis, after Jos Verstappen and Nicolas Kiesa completed a back-to-back comparative test of the machine with the team's current PS03 car at.

The Arrows chassis, renumbered the PS04 by the team, lapped within 0.2s of the pace of the PS03 at the Mugello circuit in Italy, and the team has admitted that it is likely to form the basis of the team's 2004 car.

"The team has done a useful day's testing here in Mugello with the PS03 and PS04," said Stoddart. "Ultimately, there was nothing in the lap times between the two cars, but it is clear there is substantial development potential in the PS04. We will now return to the factory and analyse the data we've gathered, which will help us decide the direction we are going to take with our 2004 car."

Kiesa was enthused by the grip the PS04 offered. "When I ran on a new set of tyres, it was immediately obvious that the level of grip is absolutely amazing," he said. "I don't think I've ever felt as much grip in a race car in my life. The handling of the car was consistent and didn't degrade over the run, although the PS03 was very good to drive here as well."

Verstappen was pleased with the test, but reckoned more time was needed for a full evaluation.

"I think this was a good test," he said. "It would have been useful if we could have spent a bit more time with the PS04 chassis in order to find a better set-up, as we started the day without really knowing anything about the car. To be honest, one day is really not enough time to carry out a thorough comparison, but it is a good start."

bron: autosport.com
--------------------------

Daar heb ik maar één ding op te zeggen: HAAAHAAA
Reply With Quote
  #2  
Old 17-09-2003, 00:30
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Mja, ergens klopt dit toch niet eh. Een wagen van vorig jaar die bijna sneller gaat dan een wagen van dit jaar. Revolutionaire Arrows, of een misbaksel van een PS03 ? (ik gok op het laatste )
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #3  
Old 17-09-2003, 10:42
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Wezemaal
Posts: 1,382
Quote:
Originally posted by Finish
Mja, ergens klopt dit toch niet eh. Een wagen van vorig jaar die bijna sneller gaat dan een wagen van dit jaar. Revolutionaire Arrows, of een misbaksel van een PS03 ? (ik gok op het laatste )
Lange tijd geleden heb ik gehoord dat de PS03, gewoon de PS02 of PS01 was.
Reply With Quote
  #4  
Old 17-09-2003, 13:08
TYRI F1's Avatar
TYRI F1 TYRI F1 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2002
Location: Nijkerk, Gelderland, Nederland
Posts: 259
neuh, ps01 heeft een hele spitse neus. verschil tussen de ps02 en 03 week nie direct op te noemen...
__________________
The end.
Reply With Quote
  #5  
Old 17-09-2003, 20:04
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Quote:
Originally posted by TYRI F1
neuh, ps01 heeft een hele spitse neus. verschil tussen de ps02 en 03 week nie direct op te noemen...
De gaten van de motor hebben ze dichtgemaakt met mastiek en andere gaten geboord...
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #6  
Old 18-09-2003, 00:12
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Wezemaal
Posts: 1,382
Quote:
Originally posted by Bart.Vandecavey
De gaten van de motor hebben ze dichtgemaakt met mastiek en andere gaten geboord...
Da heb ik ook gelezen.
Reply With Quote
  #7  
Old 18-09-2003, 00:54
TYRI F1's Avatar
TYRI F1 TYRI F1 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2002
Location: Nijkerk, Gelderland, Nederland
Posts: 259
das wel heel erug. achja wat doe je eraan...
__________________
The end.
Reply With Quote
  #8  
Old 20-09-2003, 13:34
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: De Metropool
Posts: 1,609
De Arrows is een doorontwikkeling van de wagen die door Sergio Rinland werd ontworpen.
Vooral de voorwielophanging is daarbij revolutionair. Kijk maar eens naar wat Newey met het concept op de McLaren heeft gedaan.

Daarbij komt nog eens dat na het wegvallen van Brunner het aerodynamicadepartement van Minardi in een groot zwart gat is gevallen.

Dus beide kloppen: de Arrows was/is goed en de Minardi is ondermaats.
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 00:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.