De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

View Poll Results: Denk je dat er dopingmisbruik is in de autosport ?
ja 13 43.33%
nee 17 56.67%
Voters: 30. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 23-09-2003, 11:34
maverick's Avatar
maverick maverick is offline
De Paddock Rookie

Jo ... jij zit er nog het dichtste bij ...
Fysiek kun je slechts op 2 manieren aanpakken ;
Extensief = uithouding
Intensief = snelkracht

Wat je als piloot moet tegengaan is een vroegtijdige verzuring van de spieren ... deze aanmaak van 'lactaat' in het bloed kan je op 2 manieren uitstellen 1) je fysieke conditie algemeen verbeteren door extensief te trainen door 'duurlopen' te doen maar zeker niet door snelkracht te gaan trainen door 5u per week in de fitness in de spiegel te staan 'gapen'... + let op je voeding en drankgebruik ... (alle sportdrankjes zijn isotone dorstlessers op basis van ZOUT en houden je lichaam voorzien van vocht ... that's it !! 2) ervaren pilloten gaan ook minder snel verzuren doordat ze minder 'gespannen' in de wagen zitten en zich inspannen (=kracht) enkel wanneer het strikt nodig is...

dus jongens en meisjes ... behandel je lichaam als een tempel en niet als een pretpark + goed trainen... lol

greetzzz
Tom
Reply With Quote
Old 23-09-2003, 13:07
speedkicks speedkicks is offline
De Paddock Rookie

Ik ben er zeker van dat er evenveel doping genomen wordt in de autosport als in andere takken van de sport.
Er staan hier wel degelijk enkele waarheden geschreven in verband met enkele producten zoals Captagon, amfetamines en betablokkers, maar je mag niet uit het oog verliezen dat topsporters zichzelf niet zomaar laten betrappen op het gebruik van verboden middellen. Een topsporter weet dat hij een verhoogde pakkans heeft wanneer hij na een wedstrijd een plasje moet afgeven. Ik weet niet of men na de finish bij een race dadelijk mee wordt genomen door een controleur, want als dit niet het geval is zijn er wel degelijk manieren om zelfs als je doping genomen hebt toch nog een negatief urinestaal af te leveren.
Trouwens het is algemeen bekend dat het gebruik van doping tijdens de rustperiodes (winterseizoen) enorm in de hoogte gaat. De uitleg hiervoor is simpel. Wanneer je bv. steroiden gebruikt om meer kracht te krijgen dan blijft dit een behoorlijke tijd in je urine zichtbaar. Allemaal geen probleem want tijdens de winterperiodes zijn er bijna geen controles. Tijdens de zomerperiode dien je enkel je conditie en kracht op peil te houden.
Je mag echter 1 ding niet uit het oog verliezen.

VAN EEN BOEREPAARD KAN JE GEEN RACEPAARD MAKEN!!
Reply With Quote
Old 23-09-2003, 13:45
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by speedkicks
Ik ben er zeker van dat er evenveel doping genomen wordt in de autosport als in andere takken van de sport.
Er staan hier wel degelijk enkele waarheden geschreven in verband met enkele producten zoals Captagon, amfetamines en betablokkers, maar je mag niet uit het oog verliezen dat topsporters zichzelf niet zomaar laten betrappen op het gebruik van verboden middellen. Een topsporter weet dat hij een verhoogde pakkans heeft wanneer hij na een wedstrijd een plasje moet afgeven. Ik weet niet of men na de finish bij een race dadelijk mee wordt genomen door een controleur, want als dit niet het geval is zijn er wel degelijk manieren om zelfs als je doping genomen hebt toch nog een negatief urinestaal af te leveren.
Trouwens het is algemeen bekend dat het gebruik van doping tijdens de rustperiodes (winterseizoen) enorm in de hoogte gaat. De uitleg hiervoor is simpel. Wanneer je bv. steroiden gebruikt om meer kracht te krijgen dan blijft dit een behoorlijke tijd in je urine zichtbaar. Allemaal geen probleem want tijdens de winterperiodes zijn er bijna geen controles. Tijdens de zomerperiode dien je enkel je conditie en kracht op peil te houden.
Je mag echter 1 ding niet uit het oog verliezen.

VAN EEN BOEREPAARD KAN JE GEEN RACEPAARD MAKEN!!
ok, hebben we hier dan nog altijd over autosport, want sommige trainingsschema's lijken meer op atletiek schema's... Er zal waarschijnlijk wel doping genomen worden, maar ik denk niet dat fysieke doping veel uithaalt, iemand die zegt dat autosport een fysieke sport is overdrijft serieus, als zelfs Jacky Ickx zegt dat wat hij vroeger deed nog niet tot aan de enkels komt van wat Eddy Merckx deed denk ik niet dat er nog veel mogelijkheden zijn qua doping...
een minimale fysieke conditie en het komt wel goed denk ik
Reply With Quote
Old 23-09-2003, 15:53
speedkicks speedkicks is offline
De Paddock Rookie

Ben je nu de autosport niet aan het onderschatten Flugel.
Ik denk om autosport op het topniveau te kunnen beoefenen je evenveel opofferingen en trainingen moet doorstaan als in ieder andere sport.
Sorry voor de spreekwoorden maar hier telt dan weer het volgende.

OM BETER TE WORDEN DAN JE CONCURRENT MOET JE STEEDS IETS MEER DOEN

Tenzij je een supper talent bent zoals Jacky Ickx.
Reply With Quote
Old 23-09-2003, 16:10
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by speedkicks
Ben je nu de autosport niet aan het onderschatten Flugel.
Ik denk om autosport op het topniveau te kunnen beoefenen je evenveel opofferingen en trainingen moet doorstaan als in ieder andere sport.
Sorry voor de spreekwoorden maar hier telt dan weer het volgende.

OM BETER TE WORDEN DAN JE CONCURRENT MOET JE STEEDS IETS MEER DOEN

Tenzij je een supper talent bent zoals Jacky Ickx.
Ik onderschat autosport zeker niet, maar ja gaat mij nu toch niet komen vertellen dat autosport een zwaar fysieke sport is... dat doet afbreuk aan honderden andere sporten...

Wat ik gewoon wou zeggen, er bestaat zeer veel doping, maar dat is dan meer gericht naar fysisch gerichte prestaties, je kan nu zeggen wat je wil, maar 200km op een fiets of 1u in een koersauto zeg nu zelf
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules