De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 24-02-2004, 16:47
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator

BWah, kdenk niet dat coronel veel moet onderdoen qua talent tov Leinders. En als ge dan ook nog eens ne grote sponsor meebrengt...
Old 24-02-2004, 17:36
Martijn's Avatar
Martijn Martijn is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by Oneliner
BWah, kdenk niet dat coronel veel moet onderdoen qua talent tov Leinders. En als ge dan ook nog eens ne grote sponsor meebrengt...

Denk er zo ook over, enkel vermoed ik dat Wilux Coronel niet evenveel geld zal toestoppen als Trust, Muermans en de andere Nederlandse bedrijven bij Verstappen deden.
Reply With Quote
Old 24-02-2004, 18:03
gouwyf's Avatar
gouwyf gouwyf is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by Martijn
Denk er zo ook over, enkel vermoed ik dat Wilux Coronel niet evenveel geld zal toestoppen als Trust, Muermans en de andere Nederlandse bedrijven bij Verstappen deden.
Daarmee dat verstappen als hoofdrijder ging en coronel maar als derde rijder waarschijnlijk.

Wilux zou waarschijnlijk hoofdsponsor worden bij minardi en één van hun voorwaardes is dat Coronel derde rijder mag zijn.

Over talent gesproken, denk ik niet dat Coronel onder moet doen voor Leinders. Coronel heeft ongeveer in elk formule kampioenschap waar hij in gereden heeft races gewonnen. En is ook verscheidene keren kampioen geworden.
Reply With Quote
Old 25-02-2004, 21:50
Vertigo Streiff Vertigo Streiff is offline
De Paddock Regular

sjah eigenlijk wel,
en hij heeft ook ervaring met een LISTER ea
maar eh wanneer gaat die dan testen voor zijn superlicentie???
hij moet hoe dan ook 250 km dacht ik, gereden hebben met een Formule 1 of zit ik fout
Reply With Quote
Old 26-02-2004, 00:25
Martijn's Avatar
Martijn Martijn is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by Vertigo Streiff
sjah eigenlijk wel,
en hij heeft ook ervaring met een LISTER ea
maar eh wanneer gaat die dan testen voor zijn superlicentie???
hij moet hoe dan ook 250 km dacht ik, gereden hebben met een Formule 1 of zit ik fout
Voor een test heb je geen superlicensie nodig eh.
Derde rijder(op vrijdag) kan minardi op dit moment toch niet betalen overal en dan hebben andere rijders meer kans dan onze noorderbuur Coronel
Reply With Quote
Old 26-02-2004, 00:29
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Trek uw conclusie

Quote:
De Huizenaar reageerde open en eerlijk over de stand van zaken. "Ik heb nog geen overeenkomst met Minardi, alleen een toezegging van Wilux. Zij worden hoofdsponsor bij Minardi en ze hebben mij gevraagd of ik, als Nederlandse coureur, beschikbaar ben om het één en ander publicitair te ondersteunen. Hieronder valt bijvoorbeeld het tweezitter programma. Daarnaast hebben ze de bedongen om inspraak te hebben in de rijderskeuze in het geval dat de vaste coureurs niet beschikbaar zijn. Om een eventueel een invalbeurt te maken moet ik een superlicensie hebben. In mijn geval krijg ik die alleen als ik voldoende testkilometers heb gereden in een actuele Formule 1 auto. Daarvoor moet ik dus testen, en dat zal ook gebeuren, die toezegging heb ik van Wilux. Wat er verder nog allemaal gaat gebeuren staat nog niet vast, dat is iets wat we in de komende maanden moeten regelen", aldus Tom. www.coronel.nl
Dezelfde deal als Saelens destijds?

Mijn voorspelling: Wat demo rondjes op Zandvoort tijdens de Marlboro Masters Formula 3 meer hoeven we daar niet van te verwachten.................
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 26-02-2004 at 00:31.
Reply With Quote
Old 28-02-2004, 23:24
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
interview met Leinders op insidef1.nl:

Quote:
InsideF1 interviewde deze week het Belgische talent Bas Leinders. Leinders probeert al enige tijd in de Formule 1 te geraken en testte in januari voor Jordan. Wij vroegen hem naar zijn ervaringen en hoe hij tegen zijn toekomst aankijkt.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: Eind januari kreeg je de kans om te testen bij Jordan. Helaas crashte je al meteen tijdens je eerste ronde, waardoor je die dag maar 16 rondjes hebt kunnen afleggen. Dat was zeker een grote teleurstelling?

Het is natuurlijk niet zo leuk om zoiets mee te maken. Maar uiteindelijk was mijn eerste doelstelling bereikt. Het was belangrijk om een eerste test af te leggen in de Formule 1. Het merendeel van de Belgen weet nu dat het mogelijk is dat er opnieuw een Belg aanwezig kan zijn in de Formule 1. Dankzij de test hebben we ook verschillende partners kunnen motiveren om in het project te stappen en hebben we zo een interessant aanbod kunnen doen aan Jordan Grand Prix.

Je kreeg daarop veel kritiek en negatieve berichtgeving over je heen. Trek je je dat soort berichten erg aan? Of lukt het je om alles wat te relativeren?

Het enige wat ik spijtig vind is dat verschillende media met opzet verzwijgen dat Ricardo Zonta (die op dat moment ook aan het testen was, red.) zelf is komen zeggen dat er olie op de baan lag. En Renault heeft bevestigd dat zij op dat moment die olie hebben verloren op de piste. Maar dat ligt waarschijnlijk ook een beetje aan de huidige samenleving waar het negatieve en het sensationele beter verkoopt in de verschillende media.
Uiteindelijk lig ik er niet wakker van. Ik weet dat ik geen fout heb begaan, dit wil natuurlijk niet zeggen dat ik nooit fouten maak, maar als ik ze maak geef ik ze ook meteen toe. Er zijn mensen die zeggen dat ik dat niet moet doen maar ik denk dat eerlijkheid het beste is, altijd.

Je maakt er geen geheim van: Formule 1 is je belangrijkste doel. In de media werd gesuggereerd dat je een belangrijke kanshebber was om testrijder te worden bij Jordan. Die functie ging helaas naar Timo Glock. Ben je op dit moment nog bezig met opties om iets in de Formule 1 te kunnen doen?

Het is voor mij het juiste moment om te proberen om in de Formule 1 te geraken. De Grote Prijs in België is terug op de Formule 1-kalender, ik heb juist twee uitstekende seizoenen achter de rug in de World Series by Nissan waar ik gestreden heb met Montagny, Wilson, Zonta, Bernoldi, Sarrazin. En er zijn verschillende mensen die mij enorm steunen om dit project te verwezenlijken. Wij zijn op dit moment nog steeds bezig met Formule 1.
Onze eerste doelstelling was de test en de tweede is een aanwezigheid in de Grote Prijs van België. Het feit dat wij een serieus bod hebben kunnen doen naar Jordan toe was een meevaller.

Zoals het er nu naar uitziet kan het wel eens geen Formule 1 worden dit jaar. Wat zijn nu je alternatieve plannen voor dit seizoen?

Zoals ik in de vorige vraag al zei is de Formule 1 nog altijd een doel voor dit seizoen. Er is natuurlijk geen zekerheid maar we gaan het toch proberen. Ik weet nog altijd niet of ik aan de start zal staan van een kampioenschap. Ik wil mij echt concentreren op de Formule 1.

Je zette de afgelopen jaren uitstekende resultaten neer in de Nissan World Series. Hoe leuk was het om competitief te zijn in een van de betere autosportseries?

Het is enorm motiverend om al zo lang aan de top te staan in zeer competitieve kampioenschappen als de World Series by Nissan. Ik hoop dat ik nog meerdere jaren zo competitief kan zijn in een top éénzitter kampioenschap.

Er was de afgelopen weken heel wat opschudding rond de vraag of Verstappen in 2004 voor Jordan zou rijden of niet. Jij was ook in nauw contact met Jordan. Heb je veel van die affaire opgevangen?

Nee, wij zijn vooral met onze eigen zaken bezig geweest. Mijn mogelijke positie bij Jordan was dan ook geen enkele bedreiging voor Jos, en Jos zijn positie ook niet voor mij. Wij hebben nooit geprobeerd om het tweede zitje te bemachtigen.

Hoe moeilijk is het om als Belg in het Formule 1-wereldje binnen te geraken?

Het is zeker niet eenvoudig. Maar het is voor niemand makkelijk. Er zijn maar een twintigtal zitjes beschikbaar in de Formule 1. En niet elk land kan vertegenwoordigd zijn. Sinds de test bij Jordan zijn de Belgen er zich wel van bewust geworden dat ik een reële kans maak op een zitje in de Formule 1 en dat maakt dat we nog mogelijkheden hebben naar de toekomst toe.

De FIA probeert nog altijd de verschillen tussen de grote teams en de privé-renstallen kleiner te maken. Ook dit jaar zijn de reglementen weer aangepast. Wat is jouw verwachting voor het komend Formule 1-seizoen? En wordt Schumacher weer wereldkampioen?

Het verschil tussen de teams zal kleiner worden maar hoeveel is moeilijk te zeggen. Er zal altijd een verschil blijven bestaan, net zoals ook in andere raceklassen meestal dezelfde teams vooraan te vinden zijn. Maar als je het verschil kleiner maakt is het makkelijker voor kleine teams zich op te werken. In het verleden was er een onoverbrugbare kloof en het zou fantastisch zijn als die kloof kleiner zou worden.
Voor dit seizoen is Schumacher zeker één van mijn favorieten samen met Raikonen en Montoya.

Wij willen Bas Leinders hartelijk bedanken voor zijn medewerking aan dit interview

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules