![]() |
|
|
||||
|
||||
Gisteren ben ik ook geweest, voor het eerst sinds ongeveer een jaar Belcar - sorry, BGTC. Hoewel ik GT3 een prachtig concept vind, heb ik het op het circuit nooit leuk gevonden om naar te kijken, al die tamme kleine broertjes van de GT1's en GT2's.
Ik heb het BGTC maar van veraf een beetje gevolgd, weet niet wie vooraan rijdt of het kampioenschap leidt - eigenlijk wist ik alleen dat de grids te klein zijn. Maar gisteren vond ik het voor het eerst wél leuk! Ok, het startveld moest 2x zo groot zijn, maar mooi vond ik het wel. Waarom? Voor het eerst zie ik GT3 zonder dat de GT1 en GT2 op dezelfde dag rijdt. En de GT4 auto's passen er dan ook mooi in. De Ginetta zag ik ook voor het eerst op het circuit, wat een prachtige wagen, en met precies het goede geluid. Bij de Aston Martin daarentegen moest ik m'n best doen om 'm te horen... Al bij al waren er natuurlijk veel te weinig deelnemers, al valt het aantal uitvallers me nog redelijk mee. Voor volgend jaar moet dat toch echt beter, op welke manier dan ook. Wat is er eigenlijk gebeurd met het idee van de Zolder 24h als topevenement voor alle GT3 kampioenschappen of zoiets? De "oude" Belcar was nog altijd veel beter, maar als ze het aantal deelnemers goed kunnen krijgen kan ik best weer warm worden voor de Belc...GTC. Verder heb ik me goed geamuseerd bij alweer de 4e 24 uur van het jaar. Zo kwam ik met al m'n rondloperij ook vaak op de juiste momenten langs het autowasserette-gedeelte. Soms kan ik al die onrelevante randanimaties best wel waarderen ![]() |
|
|||
|
|||
Veel mensen van SRO hunkeren precies ook graag terug naar de Belcar, aangezien ze vandaag nog allemaal met hemden rondliepen met vanachter www.belcar.com op
![]() Volgend jaar sowieso al geen 24u meer in het BGTC, maar welke vorm dan wel is nog niet beslist.
|
||||
|
||||
Heb gisteren de aankomst gezien op La Deux (met dank aan Smiley voor de tip
![]() ![]() Zaterdag naar de start gaan kijken en op het bergje in de 1e linkse was ook nog veel plaats. Zoals eerder aangehaald was het maar een pover deelnemersveld. En nu op naar editie 2009 van de 24h Zolder (met BGTC, Belcar, DSMEC, ... ?).
|
|||
|
|||
Ik vond de 24h wel te pruimen dit jaar,enkel spijtig van het te weinige aantal deelnemers.Maar dat werd dan wel goed gemaakt door de teams en piloten,alleen maar toppers en dat zag je op de baan en in de pitlane.
Dat de Porsches vooraan gingen meedraaien was geweten maar dat de Ferrari's en de jd Lamborghini het zolang gingen uithouden was een fijne vaststelling.Spijtig dat de Ginneta's uitvielen want prachtige racewagens.Van mij mogen de 24h voor gt3's blijven als er inderdaad meer auto's bijkomen.Waar zaten de buitenlandse gt3 teams?Of hadden deze races in hun eigen kampioenschap?De dsmec is ook een tof kampioenschap maar deze wagens vind ik persoonlijk te oud en te traag om 24H naar te kijken. |
|
||||
|
||||
Volgens Lemeret op LA deux komt er volgend jaar ofwel een Nurburgringreglement (veel technische vrijheid) of een dubai reglement (GT2 als topklasse).
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
![]() En ja, mensen in de media moeten gewoon kritiek kunnen verdragen. Terechte kritiek of niet, part of the job!
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Quote:
Het is de one-way trafiek van kritiek waar ik een probleem mee heb. Als je daar dan ook maar ff een opmerking over maakt lijkt het wel of je de dag nadien schrik moet hebben dat je pc monitor gaat ontploffen of zo... Maar goed, ik kan er verder best mee leven en de bol blijft verder draaien... |
|
|||
|
|||
Wie heeft er mooie beelden gezien op Vlaamse TV zenders?
Live is er ook minder aan te zien met slechts 27 starters, al een geluk dat stilgevallen wagens tot in de pits gebracht werden. Zaterdag was er weinig volk, zondag ben ik zelf thuis gebleven. Hoe komt het eigenlijk dat een Mustang mag deelnemen en b.v. een 3 coupe niet. |
|
||||
|
||||
Quote:
een 3 coupé zou wel mogen meedoen in de divisie 3 indien hij al in de Belcar heeft gereden...
|
||||
|
||||
Ze hebben toch wel weer veel geluk gehad dat de 11 gewonnen heeft. Bijna een 1-2 voor de divisie 3, niet zo best dat GT3 idee
|
||||
|
||||
Die Porsche van First is ook een GT3 hé
|
|||
|
|||
Toch niet verwacht dat ze nog zoveel wagens zondagnamiddag over de streep gekregen hebben. Afgaande op mijn ervaring van de vorige jaargangen had ik gevreesd minder dan 10 wagens te zien finishen.
Chapeau, maar alleen daarvoor want de rest was een triestige bedoening. Volgend jaar terug een "open" wedstrijd met >50 wagens graag. Onder de vleugels van DSMEC??
|
||||
|
||||
In het persbericht van CZ op PS.tv staat dat er 34500 toeschouwers waren, waarvan 26000 in het weekend. Ik vraag me eerlijk gezegd af hoe ze het aantal bezoekers op woens- en donderdag geteld hebben. Aan het aantal verkochte worsten en de inkomsten van de toiletten? Ik heb mijn 8499 collega's alvast niet gezien...
|
|
|||
|
|||
Mij leek er in het weekend ook minder volk dan vorig jaar.
|
|