De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 12-06-2003, 07:08
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
Originally posted by flugel
en ik maar rond de pot draaien

Het is hoogdringend dat er eens duidelijk namen genoemd worden. Horion staat idd. met stip op Nummer 1 in de cowboy-hitparade. Het is een echte schande dat deze kerel nog mag meerijden na alles wat hij al heeft uitgevreten.
Bij Renault maken ze zichzelf natuurlijk ook grenzeloos belachelijk door iemand eerst een (oververdiende) levenslange schorsing op te leggen, om hem dan een jaar later opnieuw te laten meedoen.
En het ergste is dat Horion zijn lesje nog steeds niet geleerd heeft.
Reply With Quote
Old 12-06-2003, 12:03
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
De enige die ik ooit een levenslange uitsluiting heb weten krijgen was Eric Groes in de MAzda Mx-5 throphy. Nu kunen we vanalles zeggen over die throphy toen (saai, geen auto,..) maar dat vond ik toch een duidelijk signaal.

Reply With Quote
Old 12-06-2003, 13:10
Kelly Jamers Kelly Jamers is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by raceboy
De enige die ik ooit een levenslange uitsluiting heb weten krijgen was Eric Groes in de MAzda Mx-5 throphy. Nu kunen we vanalles zeggen over die throphy toen (saai, geen auto,..) maar dat vond ik toch een duidelijk signaal.
Horion had ook wel degelijk een levenslange uitsluiting,
dan moet ge weten dat voor aanvang van spa euro al de renault piloten een brief moesten tekenen met daarin o.a. dat ze nog nooit om een of andere reden hun licentie kwijt geweest waren!!!
HALLO!!??
Hoe heeft Horion dit kunnen tekenen??
Zat natuurlijk al lang in de doofpot!!
Schandalig!!!
Reply With Quote
Old 12-06-2003, 14:03
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

vind ik ook wel

was het horion die in de uitloopronde een andere toen heeft geramd?

en eric groes heb ik in de mazda cup ook wel eens iets vies zien doen, vooral in de raidillon tikken dat het niet schoon was.

maar voor de rest moet eric toch nog redelijk rijden, in duitsland toch geen klachten gehoord denk ik!
Old 12-06-2003, 14:11
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Maarten
vind ik ook wel

was het horion die in de uitloopronde een andere toen heeft geramd?

en eric groes heb ik in de mazda cup ook wel eens iets vies zien doen, vooral in de raidillon tikken dat het niet schoon was.

maar voor de rest moet eric toch nog redelijk rijden, in duitsland toch geen klachten gehoord denk ik!
Was in portugal in 2001 na het vallen van de finish vlag!
Ze konden niet verkroppen dat mathias viaene kampioen was dus reden ze er maar serieus op in na de race!!
Remember de masters race daarvoor, wat er toen in de start gebeurd is met Marquet...
Die onboard beelden heeft Baert toen nog uitgezonden van het gesprek wie ze waar van de baan wilden rijden!!
Gevolg: marquet geschorsd Horion wordt ingehuurd en het vervolg kent ge al...
Daarmee dat de piloten hun waarschijnlijk van al die sancties niks aan trekken, want een straf is toch geen straf!!
En dit was erger dan eens over een lijntje rijden in blanchimont zulle!! waar ge dan voor uit koers gehaald wordt!
Moet ge weten dat mathias heel het seizoen zonder brokken had gereden. Na Portugal...veel schade, voor veel geld.
Reply With Quote
Old 12-06-2003, 14:33
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

thx kelly, ben volledig terug up to date

en als ik mij niet vergis zat thiry daar ook bij op die beelden van pitstop! in zo een gevallen, waar er geen twijfel over bestaat, zou je moeten verplichten om die schade te betalen, al is het onrechtstreeks via een boete, waarvan het geld gewoon aan die persoon wordt doorgestort!

ne mens vergeet toch snel hé! t zou nie mogen!
ik heb ook al close liggen racen en het op mijn heupen gekregen van iemand voor mij, maar dan reageer je toch niet zo! Amai als ik al die uniroyal gastrijders er moest afrijden, waar zijt ge dan mee bezig! Nee, mensen die zo reageren moet het racen verboden worden, daar zit iets niet goed in hun kopke!
Old 12-06-2003, 21:33
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast

Voor een prijsken wil ik ook wel eens meedoen met die cowboys. Enen tik, gewoon uitstappen, wagentje parkeren op het circuit en gewoon wachten tot ze weer voorbijkomen.

Rustig naar de start wandelen, de vlag afnemen en gewoon afvlaggen

Allemaal rustig naar huis boeksken lezen, bezinnen en u afvragen waar ge allemaal mee bezig zijt. Zoek ook niet te veel andere disciplines in de autosport, want daar zal het ook fout lopen.

Maak jullie ook allemaal geen zorgen, er zal niemand hoger komen dan momenteel het geval. Wees vooral blij dat Renault zoveel geduld heeft met jullie ( nu nog ).

Verder onderschat ik ook de tuners niet, die veel te hoge bedragen vragen waardoor die gasten moeten presteren. Ik kan me moeilijk voorstellen dat tuners zeggen tegen hun piloten, " rij maar wat rond, plaats speelt geen rol ". Ook zij willen resultaten, want resultaten = veel bla bla en dat is dan weer gelijk aan veel nieuwe piloten het volgende seizoen.

Ik weet niet wat ik er moet van denken, het zit totaal fout, zowel bij de piloot, bij de tuners en vooral bij de organisator die de touwtjes keihard moet aantrekken.

Man, man, man, hebben we geen andere zorgen dan dit
Reply With Quote
Old 12-06-2003, 21:41
NGT Racing's Avatar
NGT Racing NGT Racing is offline
De Paddock Regular

Het is een markt van vraag en aanbod he,
De bedragen worden voor zover ik weet voo aanvang afgesproken en betaald.
Waar het belang van de tuner zit om ieder race-weekend met een wrak naar huis te gaan begrijp ik niet goed.
Er worden wel verzekeringen afgesloten maar die dekken niet steeds alle uren ( voornamelijk de stukken )
De prijzen van de verzekeringen dalen niet bepaald door de heersende race-mentaliteit en de tuners moeten hun prijzen ook aanpassen om de te presteren uren te dekken.
Persoonlijk denk ik niet dat de tuners gelukkig zijn met het heersende stock-car karakter van de cupraces, en ik denk eveneens niet dat ze er rijker van worden ( financieel of in aanzien )
Reply With Quote
Old 12-06-2003, 21:48
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

aha Driesco nu zijn het de tuners die de piloten verplichten goeie resultaten te halen en daar dan ook maar bijnemen dat hun wagens elk raceweekend half afgebroken terugkeren... goei redenering alleen ik heb ze totaal niet...
Reply With Quote
Old 12-06-2003, 22:16
De Paddock Regular

Quote:
aha Driesco nu zijn het de tuners die de piloten verplichten goeie resultaten te halen en daar dan ook maar bijnemen dat hun wagens elk raceweekend half afgebroken terugkeren... goei redenering alleen ik heb ze totaal niet...
ik ook niet...
Reply With Quote
Old 12-06-2003, 22:33
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
Sorry, maar nu kan ik ook niet meer volgen hoor!
Reply With Quote
Old 12-06-2003, 22:46
joost joost is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Kelly Jamers
Was in portugal in 2001 na het vallen van de finish vlag!
Ze konden niet verkroppen dat mathias viaene kampioen was dus reden ze er maar serieus op in na de race!!
Remember de masters race daarvoor, wat er toen in de start gebeurd is met Marquet...
Die onboard beelden heeft Baert toen nog uitgezonden van het gesprek wie ze waar van de baan wilden rijden!!
Gevolg: marquet geschorsd Horion wordt ingehuurd en het vervolg kent ge al...
Daarmee dat de piloten hun waarschijnlijk van al die sancties niks aan trekken, want een straf is toch geen straf!!
En dit was erger dan eens over een lijntje rijden in blanchimont zulle!! waar ge dan voor uit koers gehaald wordt!
Moet ge weten dat mathias heel het seizoen zonder brokken had gereden. Na Portugal...veel schade, voor veel geld.
Ik zou hier eigenlijk wel willen bij vertellen dat ik de heer Vieane na een procar-wedstrijd in Spa ooit hetzelfde heb zien doen bij het inrijden van de pitlane (aan de busstop) met de Moreau, toen in een BMW. Mathias is ook niet heilig...
Reply With Quote
Old 13-06-2003, 08:08
vincentdb2001's Avatar
vincentdb2001 vincentdb2001 is offline
De Paddock Regular

Renault België reageert eindelijk !!

Dit is een brief van Renault België, te lezen op www.autosport.be :

Quote:
SPA EURO RACE - SANCTIES & KLASSEMENTEN

Dit weekend gaven bepaalde piloten andermaal blijk van weinig sportief gedrag (op zijn zachtst uitgedrukt) en in elk geval volledig indruisend tegen het document « RENAULT 100 % SPORT ATTITUDE » dat alle deelnemers aan het kampioenschap en alle Guests vrijwillig ondertekenden voor deze meeting.
Zoals overeengekomen, beslisten wij om een aantal onder hen de sancties op te leggen die vermeld staan in dit document. Tegen deze sancties is geen beroep mogelijk, ze behoeven geen commentaar en staan zoals voorzien los van de sancties die al dan niet door de organisator van de meeting worden opgelegd.

1. De piloten van de wagens Nr. 3 (J. Thiry) en Nr. 10 (C. Laurier) :
Intrekking van de punten en premies van manche 1 om bewust de chicane (Bus Stop) te hebben afgesneden.

2. De piloot van de wagen Nr. 45 (D. Croes) :
Intrekking van de punten en premies van manche 2 omwille van onsportief rijgedrag aan post 6.

3. De piloot van de wagen Nr. 2 (L. Vroman) :
Uitsluiting voor de volgende meeting omwille van herhaaldelijk onsportief rijgedrag en in het bijzonder tijdens manche 2 aan de source bij de laatste doorgang.

4. De piloot van de wagen Nr. 56 (M. Heydens) :
Intrekking van de punten en premies van manche 2 omwille van onaanvaardbaar opvliegend gedrag dat het imago van Renault onwaardig is, dit in de paddock na afloop van manche 2.

Deze maatregelen en sancties moeten worden beschouwd als de laatste verwittigingen voor definitieve uitsluiting uit de Renault Sport Clio Cup Elf 2003. Er wordt een « black list » bijgehouden en wij zullen niet meer aarzelen om toe te passen wat werd overeengekomen. Ook andere piloten worden aandachtig gevolgd.

Wij hopen echt dat dit zal volstaan en dat we bij de volgende ontmoeting opnieuw een serene, sportieve, verantwoordelijke en dus vriendschappelijke sfeer terugvinden in het kampioenschap. Het spreekt voor zich dat er in de omstandigheden waarvan we tijdens de vorige manches getuige waren, geen sprake van kan zijn om de hoofdrolspelers van de Belgische Cup te laten aantreden met hun collega's van de Europese Cup ter gelegenheid van de volgende Proximus 24 Hours of Spa.

Dit is een zeer goede zaak voor de autosport in België, hoopelijk zullen de "coxboys" van de Clio Cup het nu door hebben, en kunnen we tijdens de 24 Uren van Spa mooie en fare races zien.

Mvg, Vincent

</a>
Reply With Quote
Old 13-06-2003, 08:25
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast

Ik zie Horion nergens staan !!!

Knappe houding van Renault, genen zever maar keihard ingrijpen,
maar wat doe je dan als piloot als je een gans seizoen betaald hebt.

Mogen de wagens dan doorverhuurd worden ? Is de straf voor de piloot of voor de wagen ?

Ikke wil met Vroman zijnen auto wel uitpakken
Reply With Quote
Old 13-06-2003, 11:48
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Driesco
Ik zie Horion nergens staan !!!

Knappe houding van Renault, genen zever maar keihard ingrijpen,
maar wat doe je dan als piloot als je een gans seizoen betaald hebt.

Mogen de wagens dan doorverhuurd worden ? Is de straf voor de piloot of voor de wagen ?

Ikke wil met Vroman zijnen auto wel uitpakken
komaan driesco!!
laat gaan die banaan!!
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules