![]() |
|
|
||||
|
||||
Betreffende deze discussie wens ik ook nog kort een puntje uit onze FAQ aan te halen:
Quote:
Na dit "officieel" puntje aangehaald te hebben uit de FAQ zou ik graag bij een aantal personen willen aandringen om hun tendensieus taalgebruik achterwegen te laten. Als we het hele reglement gaan nalezen zullen er altijd wel wijzigingen te vinden zijn waar een van de 30(+/-) teams voordeel bij haalt. Toch is daaruit besluiten dat "de organisatie slechts in functie van 1 team werkt" minstens een brug te ver. Het reglement is een geheel regels dat ervoor zorgt dat de Belcar een aangenaam kampioenschap is. Wacht tot het seizoen enkele wedstrijden ver is, en dan kan je de nieuwe reglementen op een gefundeerde manier evalueren. my 2 cents
|
|||
|
|||
![]()
Maar de gentleman drivers moeten ook een kans krijgen
Das volledig juist Pipo, het is niet zo dat mensen met centen geen autosport mogen doen. Dat zou wel fraai worden: "Ah mijnheer wil autosport doen, kunnen we uw bankrekening even zien...aha mijnheer heeft teveel geld. Sorry geen licentie voor u." De FIA GT is oorspronkelijk vanuit die filosophie gestart om Gentleman drivers te linken aan Pro's, en zie wat er van geworden is...toch niet niks dat kampioenschap. Maar het wordt voor de amateurs/Gentleman drivers ook daar haast onmogelijk om nog mee te dingen naar de top. Maar ja, dat zal de normale cyclus wel zijn van elke succesvolle organisatie...uiteindelijk gaan ze kapot aan hun eigen succes. Zodra de fabrieks, of semi-fabrieks teams zich gaan moeien is dat meestal het begin van het einde. De budgetten swingen de pan uit, de oorspronkelijke smaakmakers kunnen dit niet meer volgen, haken af en verdwijnen naar andere kampioenschappen. Na enkele seizoenen haken die fabrieks of semi-fabrieks af omdat er voor hen andere prioriteiten zijn en boem...de hele organisatie zit met een k(r)ater. (zo ook de ooit zo mooie Procar). Dus wat de Belcar organisatie betreft: blijkbaar doen ze het niet slecht, want na al die jaren, tel ook maar de Carglass Cup, BBL Cup...jaren mee, staan ze er nog altijd. Maar dat wil niet zeggen dat alles perfect is, en dan mag er toch wel over gepraat worden denk ik...Ieder zijn mening, en door vraag en antwoord kwamen de Oude Grieken zelfs al tot grote wijsheden. Het feit dat er de laatste dagen zoveel polemiek is rond dit onderwerp, geeft blijk van interesse en bekommernis om het behoudt van iets moois, nl Belcar. Soms moet je opmerkingen/kritiek als iets positiefs zien. Je kan beter opmerkingen krijgen, van mensen die blijven komen kijken, dan geen opmerkingen van mensen die wegblijven omdat het hun niet zint. Als je als organisatie openstaat voor al die opmerkingen, ook al is het voor 99% bull, en je haalt er één bruikbaar ding uit, dan heeft iedereen gewonnen. Door alleen maar in het gelid te lopen zijn de grootste oorlogen ontstaan, maar door te praten, al veel grotere vermeden. (Dus geef er nog maar is een ferm lap op, spui al je kritiek, want dat is een teken dat je erom geeft ) ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
En wat de Viper betreft 2 jaar geleden, 'k denk dat iedereen toen wel wist dat die eigenlijk niet reglementair was, dan vraag ik mij wel af waarom men er dan geen klacht tegen indiende... mss omdat het één vd smaakmakers was (is) van het kampioenschap. Ik heb altijd de indruk dat de grootste kritiek altijd komt van de teams die er net niet komen, die argumenteren dan dat het reglement in het voordeel vd ander geschreven is... Maar dat is natuurlijk maar mijn bescheiden mening ![]() |
|
||||
|
||||
Ik ken de juiste redenen niet van de organisatie maar ik moet toegeven dat binne hetzelfde merk, binnen dezelfde cylinderinhoud, de oudere versie van motoren kleinere restrictoren opleggen dan de nieuwere versie met vierklepstechnologie moeilijk te begrijpen is voor de buitenstaander.
Een beter communicatie rond de redenen waarom wijzigingen worden aangebracht zou misschien kunnen helpen. Persoonlijk denk ik dat het resultaat van de de mensen achter belcar een pluim verdient, als we naar de buurlanden kijken denk ik echt dat we fier mogen zijn op zulk een kampioenschap ! |
|
||||
|
||||
Quote:
Maar men kan niet ontkennen dat er de laatste jaren enkele dingen gebeurd zijn, die links en rechts wat wrevel hebben opgewekt. Ik hoop net zoals TTke dat de Belcar-organisatie openstaat voor kritiek; en er iets positief en opbouwend voor de toekomst uithaalt. Het heeft geen zin een discussie ten top te drijven, maar toch nog het volgende. Een groot aantal leden op dit forum zijn Belcar-insiders en kenners. Waarom mogen er dan geen namen en specifieke feiten genoemd worden? Bijna iedereen weet over wie en wat het gaat. Is het dan niet beter en kritisch opbouwend om onmiddellijk man en paard te noemen, in plaats van steeds in bedekte termen rond de pot te blijven draaien? Daarenboven worden er hier geen leugens verteld, maar gaat het om dingen die werkelijk gebeurd zijn. Ik heb al meermaals gemerkt dat men in discussies betreffende de Belcar heel vlug op zere teentjes trapt. Dat is toch jammer. Zolang men zich aan de beleefdheidsregels houdt, moet men op een forum toch vrijuit van gedachten kunnen wisselen. |
|
||||
|
||||
Quote:
Je moet altijd zeer voorzichtig zijn in het namen noemen, je kan ruimte laten voor interpretatie, en zoals je zegt de "insiders" zullen wel weten waarover dat het gaat. Maar mensen die enkel de Belcar kennen van de races op zolder en francorchamps hebben weinig aan dit soort van discussie. En zouden verkeerde conclusies kunnen trekken. |
|
||||
|
||||
Quote:
En ooit al is aan gedacht dat sommige teams die er net niet komen misschien wel hun auto gebouwd hebben volgens de regels. |
|
|||
|
|||
[QUOTE]Originally posted by flugel
[B] En wat de Viper betreft 2 jaar geleden, 'k denk dat iedereen toen wel wist dat die eigenlijk niet reglementair was, dan vraag ik mij wel af waarom men er dan geen klacht tegen indiende... mss omdat het één vd smaakmakers was (is) van het kampioenschap. Ik heb altijd de indruk dat de grootste kritiek altijd komt van de teams die er net niet komen, die argumenteren dan dat het reglement in het voordeel vd ander geschreven is... Awel, vanuit de organisatie hadden ze die wagen nooit mogen toelaten als die effectief niet conform het reglement kon toegelaten worden. Smaakmaker of niet, dat heeft er niets, maar dan ook niets mee te maken. Dan zou er wel iemand anders smaakmaker zijn geweest. Als "smaakmaker" nu ook al een criterium moet zijn...De organisatie/technische commissie moet toch scheidsrechter en boeman spelen indien nodig, en niet die verantwoordelijkheid naar de teams toeschuiven. Dat levert alleen maar onnodige onderlinge wrevel op. Ik vind dit toch wel straf, laat alles en iedereen dan maar toe en pas als iemand klacht indient, dan gaan we misschien iets ondernemen. Das toch om te lachen. Waar dienen dan ook die technische controles voor, technische specs van de wagens, etc. Is dat dan allemaal voor de show? En het gaat hier niet over het feit dat een reglement in het voordeel van iemand geschreven is. Reglement is reglement, en tenslotte is dat de enige leidraad die teams zouden mogen hebben, een vorm van rechtszekerheid. Voor mijn part 10 Vipers in de Belcar, zelfs DTM wagens, maar niet op een ogenblik dat andere teams hun keuze al gemaakt hebben in functie van een driejarig reglement. Kan je je al inbeelden dat ze nu, in het nog uit te brengen reglement 2004, DTM wagens gaan toelaten? Awel, dat is waar het om gaat. Bij mij kan dat niet, ook al zijn die wagens stuk voor stuk smaakmakers en zou ik die heel graag bezig zien. De meeste teams hebben hun investeringen al lang gedaan op basis van bestaande regels. Dat ze die reglementen pas in februari of maart uitvaardigen...als dat dan voor het jaar nadien is, dan zou dat HEEEL goed zijn, maar niet meer voor een seizoen dat in april start. |
|
|||
|
|||
Ik ga eens iets vragen aan de kenners hier blijkbaar.
Onze Volvo is een 2000cc en we komen dus uit in de TC. Blijkbaar zijn er niet genoeg deelnemers in TC en gaan we onder TB vallen. Is het dan nog zo dat we maar 900 kg moeten wegen of moeten we onze wagen aanpassen aan de regels van TB ? Pakken we als enige deelnemer punten in TC die meegelden in TB of hoe zit dat ? Niet dat we gaan winnen hé, maar 100kg bijleggen is niet niks. |
|
||||
|
||||
Uitgaande van het sportief reglement 2003:
Quote:
De punten die je eventueel haalt in TB neem je mee naar TC...............je bent dus niet elke wedstrijd de winnaar in TC ![]() Althans zo begrijp ik, als rasechte amateur ![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. Last edited by Mark; 17-01-2004 at 22:33. |
|
|||
|
|||
Zo had ik het ook begrepen, maar voor het het seizoen starten zo ik graag voor onzelf weten of het zo is. Uitgaande van het reglement is het juist wat we denken, maar dan zit ik toch met gemengde gevoelens. Stel je voor, 1 wedstrijd voor het einde is er een mooi duel tussen 2 wagens die strijden in TB voor de eindoverwinning. Wij, als TC wagen eindigen op de 2de plaats tussen de 2 wagens in TB. Is de derde dan de grote verliezer omdat er een wagen van een andere klasse komt tussenhangen of krijgt de derde de punten van de tweede en wij de max in TC + punten van de tweede in TB. Zo kan je met een kleine wagen toch veel punten pakken in het kampioenschap ?
|
|
||||
|
||||
Dag Driesco.
Als er geen 5 deelnemers zijn in klasse TC dan kom je in klasse TB terecht met de configuratie van TC. Wat de punten betreft zal er gewoon geen TC bestaan. Dus jij bent een volwaardige TB deelnemer. Dus de enige titels waar jij dan voor kan strijden is de TB klasse en de Toerismewagen divisie en natuurlijk de Drivers Challenge. Enkele jaren geleden was er ook een GTTC trophy omdat er toen enkele TC wagens waren en enkele GTC mar in beide klassen niet genoeg voor een eigen klasse
|
||||
|
||||
Quote:
|
|||
|
|||
Dan zullen we nog 4 clio's moeten inschrijven in de Belcar hé
![]() Bedankt voor de info Andy. We zien elkaar zeker de 30ste |
|
||||
|
||||
[QUOTE]Originally posted by TTke
[B] Quote:
Wat ik wil zeggen, sportief reglement ok, maar laat dat alsjeblief een beetje ruim interpreteerbaar zijn, ik denk dat de meeste teams op voorhand wel weten in wat voor kampioenschap ze stappen eh... |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|