De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 18-07-2008, 09:50
Jawaddeman's Avatar
Jawaddeman Jawaddeman is offline
De Paddock Regular

Ik vind het een mooi initiatief, maar stel me toch enkele vragen. Jullie hebben hier onlangs een drama gemaakt van het race-accident van een megane, stel je nu eens voor dat twee clio's aan't vechten zijn in de eerste drie uur voor de overwinning na 4 uur race, en daardoor wordt een kanshebber voor de algemene overwinning van de 24h en misschien zelfs een titelkandidaat voor het kampioenschap (bvb. porsche GPR1) er af getikt door één van beide... Moet je eens inbeelden welke taferelen dit gaat geven. En denk niet dat één van die twee clio's in volle strijd van het gas afgaat hoor... Vervolgens wat doen de mensen die voor beide kampioenschappen ingeschreven zijn??? (bvb JD-competition). Wat doen teams die auto's voor beide kampioenschappen inzetten??? (bvb. speedlover). Hoe moet het dan met het geluid??? BGTC zonder dba en DSMEC tot 105 dba??? Indien geen geluid voor de DSMEC, laat SRT dan maar met de Corvette GT1 komen, en AD-sport heeft ook nog de oude GT1 viper staan of Penders met zijn 997GT2-RSR. En wie zou zich dan nog inschrijven via de BGTC, waarschijnlijk is het inschrijvingsgeld tweemaal dat van de DSMEC...
Reply With Quote
Old 18-07-2008, 13:29
Nonkel Vroem Nonkel Vroem is offline
De Paddock Rookie

[QUOTE][twee clio's aan't vechten zijn in de eerste drie uur voor de overwinning na 4 uur race, en daardoor wordt een kanshebber voor de algemene overwinning van de 24h en misschien zelfs een titelkandidaat voor het kampioenschap (bvb. porsche GPR1) er af getikt door één van beide... Moet je eens inbeelden welke taferelen dit gaat geven. En denk niet dat één van die twee clio's in volle strijd van het gas afgaat hoor/QUOTE]

Ooit naar VLN geweest? daar rijden GT en yarissen in zelfde race. Ok Circuit is véél langer kan je zeggen....ooit start gezien van 24h ginder; gewoon mega.
(waarschijnlijk wel al gezien ) Maar wil maar zeggen, waarom kan dit weeral niet bij ons?
DAT is het verschil hier en ginder, hier kan niets en ginder leeft de sport ipv de politieke spelletjes !
Reply With Quote
Old 18-07-2008, 14:03
Coach Ep Coach Ep is offline
De Paddock Regular

Als de zaak doorgaat wellicht suggestie om een minimum kwalificatietijd (t.o.v. snelste overall en snelste in klasse) in te stellen zodat de potentiële 'mobiele chicanes' geweerd kunnen worden. Brengt het risico in ieder geval iets terug.
Reply With Quote
Old 18-07-2008, 14:17
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor

Quote:
Originally Posted by Jawaddeman View Post
Ik vind het een mooi initiatief, maar stel me toch enkele vragen. Jullie hebben hier onlangs een drama gemaakt van het race-accident van een megane, stel je nu eens voor dat twee clio's aan't vechten zijn in de eerste drie uur voor de overwinning na 4 uur race, en daardoor wordt een kanshebber voor de algemene overwinning van de 24h en misschien zelfs een titelkandidaat voor het kampioenschap (bvb. porsche GPR1) er af getikt door één van beide... Moet je eens inbeelden welke taferelen dit gaat geven. En denk niet dat één van die twee clio's in volle strijd van het gas afgaat hoor... Vervolgens wat doen de mensen die voor beide kampioenschappen ingeschreven zijn??? (bvb JD-competition). Wat doen teams die auto's voor beide kampioenschappen inzetten??? (bvb. speedlover). Hoe moet het dan met het geluid??? BGTC zonder dba en DSMEC tot 105 dba??? Indien geen geluid voor de DSMEC, laat SRT dan maar met de Corvette GT1 komen, en AD-sport heeft ook nog de oude GT1 viper staan of Penders met zijn 997GT2-RSR. En wie zou zich dan nog inschrijven via de BGTC, waarschijnlijk is het inschrijvingsgeld tweemaal dat van de DSMEC...
Beste Harry
Ik neem graag even de tijd om op uw vragen te antwoorden.

1/ Ivm de strijd tussen de 2 Clio's en een eventueel raceincident. Wat gaat er gebeuren als 1 van de BGTC één van de Clio's raakt. Laat ons beginnen met het feit dat geen van beide kampioenschappen ondergeschikt zijn aan elkaar. Komt daarbij dat zogezegde snellere, betere, meer ervaren piloten uit de BGTC de valkuilen van de 24 zien dien te omzeilen. Op een briefing tijdens 24 Dubai of 24 Nurburgring vraagt men ook niet aan de polo's om plaats te maken voor de Porsches. Daar vraagt men aan de Porsches uit te kijken voor de polo's
2/ Teams die in beide kampioenschappen ingeschreven zijn nemen deel aan beide kampioenschappen. De Porsche van JB bv rijdt de DSMEC, de Lambo's de 24H. Op de Porsche kunnen sowiezo 4 piloten.
3/ Teams die meerdere auto's inzetten? Ik denk dat André van Hoof van Speedlover zeer blij zal zijn als hij zijn Porsches uit de DSMEC kan laten doorrijden in de 24H. vb Raus. Hij stelt een team samen van 4 piloten waarvan 2 Raus. Familie Raus neemt de start en na einde wedstrijd DSMEC neemt piloot 3 en 4 het commando over en kan deze wagen gewoon verder rijden in de 24H. Problemen? Neen. Iedereen happy? Ja.
4/ Geluid is voor de DSMEC zoals voor de BGTC, onmogelijk meetbaar anders.
5/ Tja
Reply With Quote
Old 18-07-2008, 14:25
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor

Quote:
Originally Posted by Coach Ep View Post
Als de zaak doorgaat wellicht suggestie om een minimum kwalificatietijd (t.o.v. snelste overall en snelste in klasse) in te stellen zodat de potentiële 'mobiele chicanes' geweerd kunnen worden. Brengt het risico in ieder geval iets terug.
OK, 2.10 als minimum qualificatietijd.
Niets qualificatietijden, niets rookie test, niets normtijden.
In 2007 waren er belcarwagens die tijdens de race trager waren dan Clio's uit de DSMEC.
Nogmaals: DSMEC staat voor: "samen uit, samen thuis"

mvg
Reply With Quote
Old 18-07-2008, 16:24
Jawaddeman's Avatar
Jawaddeman Jawaddeman is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Dunlop BeLux View Post

1/ Ivm de strijd tussen de 2 Clio's en een eventueel raceincident. Wat gaat er gebeuren als 1 van de BGTC één van de Clio's raakt. Laat ons beginnen met het feit dat geen van beide kampioenschappen ondergeschikt zijn aan elkaar. Komt daarbij dat zogezegde snellere, betere, meer ervaren piloten uit de BGTC de valkuilen van de 24 zien dien te omzeilen. Op een briefing tijdens 24 Dubai of 24 Nurburgring vraagt men ook niet aan de polo's om plaats te maken voor de Porsches. Daar vraagt men aan de Porsches uit te kijken voor de polo's
2/ Teams die in beide kampioenschappen ingeschreven zijn nemen deel aan beide kampioenschappen. De Porsche van JB bv rijdt de DSMEC, de Lambo's de 24H. Op de Porsche kunnen sowiezo 4 piloten.
3/ Teams die meerdere auto's inzetten? Ik denk dat André van Hoof van Speedlover zeer blij zal zijn als hij zijn Porsches uit de DSMEC kan laten doorrijden in de 24H. vb Raus. Hij stelt een team samen van 4 piloten waarvan 2 Raus. Familie Raus neemt de start en na einde wedstrijd DSMEC neemt piloot 3 en 4 het commando over en kan deze wagen gewoon verder rijden in de 24H. Problemen? Neen. Iedereen happy? Ja.
4/ Geluid is voor de DSMEC zoals voor de BGTC, onmogelijk meetbaar anders.
5/ Tja
Beste Dries;

1/ Vergelijk de 24h van Nürnburg aub niet met die van Zolder. Maar ja, kan ik mee leven.
2/ JD competition zal geen drie lambo's en nog eens een extra porsche inzetten. Je kan toch moeilijk verwachen dat piloten op twee wagens gaan rijden??? Misschien met twee nummers; is dat geen goed idee... (welke banden dan weer... )
3/ Kijk maar eens naar vorig jaar toen heeft speedlover eerst de bongou 997 verhuurd in de touring; nadien in de 24h; dwz 6 piloten; 6 keer inkomen voor een team.
4/ en 5/ Als geluid vrij is en er geen normtijd bestaat, laat Penders maar komen met zijn 997RSR of andere met een corvette, kan me voorstellen dat DSMEC wel blij zal zijn, maar of SRO het zomaar zal toelaten dat een andere auto in hun kampioenschap gaat winnen???

Sinds wanneer heb jij zoveel lof voor BGTC???

Alé waren gewoon eigenlijk enkele opmerking, wou zeker geen discussie voeren, zal het erbij laten... Hopelijk 60 auto's aan de start...
Reply With Quote
Old 18-07-2008, 16:42
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor

Harry,

Wie had het hier over lof Ik zag het anders

2/ perfect mogelijk!!! Tekst en uitleg volgt later als het ooit zo ver komt.
3/ Ook hier maak ik je graag de rekening als het zo ver komt. Wat zou een tuner liefst hebben? (cfr André) 6 Porsches in de 24H waarbij zijn piloten tegelijkertijd punten sprokellen voor de DSMEC of 6 Porsches enkel in de DSMEC?
4/5/ Ik denk dat een Corvette of een 997RSR daarvoor niet nodig is Ik denk dat er in de DSMEC andere wagens rondrijden die met de bloemen kunnen gaan lopen. MAAR, net daarom hebben we klasse 1. Zeg nu zelf, die goeie ouwe Vipers ....

6/ we zijn nog helemaal zo ver niet
7/ vergeet niet dat...als... er helemaal geen plaats meer is voor losse deelnemers. Daar Penders ingeschreven is in de DSMEC, en dus een startnummer heeft, kan hij ten alle tijde om het even welke wagen inschrijven. Is trouwens ook van toepassing voor AD Sport, Speedlover, First Motorsport, enz...
8/ Op welke banden? Simpel: BGTC op het blauwe merk, DSMEC op Dunlop.

Ps: het ware misschien simpeler gewezen de BGTC in het voorprogramma te zetten en de DSMEC de 24H te laten rijden. Had een pak eenvoudiger geweest en de deelnemers van de BGTC konden zo ook nog een 24H rijden. Klinkt misschien arrogant maar is zo.
Reply With Quote
Old 18-07-2008, 20:12
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Ps: het ware misschien simpeler gewezen de BGTC in het voorprogramma te zetten en de DSMEC de 24H te laten rijden. Had een pak eenvoudiger geweest en de deelnemers van de BGTC konden zo ook nog een 24H rijden. Klinkt misschien arrogant maar is zo.
Niet eens arrogant! Gewoon keihard de waarheid, deze op het eerste zicht positieve ontwikkeling voor de Belgische circuit-autosport komt net op tijd. SRO & Friends mag grondig zijn visie herzien of hun policy wel de gewenste is.............voor de hele groep rondom SRO gaat seizoen 2008 een waar drama worden. Nergens worden de beoogde groeicijfers gehaald.

Echter de mooiste zin van de hele "24 hours of Zolder gate" is afkomstig van Peter de Sonville op Pitstop:
Quote:
Ik hoop dat de mensen die hierover moeten beslissen hun gezond verstand gebruiken in functie van de autosport in het algemeen en diens toekomst.

http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=5379
Laten we hopen dat DSMEC deelnemers op welke manier dan ook kunnen deelnemen aan de 24 uur. Zoniet, dan gaan we enkele mensen eens met de naam noemen die een rem vormen op de ontwikkeling van de Belgische autosport. Of sterker nog: moedwillig een en ander om zeep proberen te helpen!

Ik, als liefhebber en net als alle andere liefhebbers, ben nu eenmaal de belangrijkste stem in deze kwestie. Zonder publiekelijk draagvlak is er helemaal geen autosport! Ik wil volle grids zien!
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 18-07-2008, 23:58
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:

Arrogant? Ik dacht het niet. Dit is de meest zinvolle opmerking die ik in deze thread gelezen heb. De toekomst van de 24 Uren van Zolder ligt in het DSMEC. De filosofie van de DSMEC sluit ook helemaal aan bij de traditie waaruit de 24 Uren stamt (gezonde mix van tourings en GT's; liberaal technisch reglement; evenwaardigheid en respect voor alle deelnemers, zowel groot als klein).
Het BGTC, met GT3's gebouwd voor sprintraces, past niet meer in de 24 Uren.
Het valt maar te hopen dat ze dat bij SRO en Circuit Zolder zelf ook zo snel mogelijk inzien.

En als toemaatje mogen ze de naam 'Belcar' ook officiëel aan het DSMEC doorspelen.
Reply With Quote
Old 19-07-2008, 11:12
RKG RKG is offline
De Paddock Regular

Had SRO niet ooit eens beweerd dat ze van de 24u van Zolder, de 24u van GT3 gingen maken?

Stel de deal gaat door, wat gaat er dan met het voorprogramma gebeuren?
Old 19-07-2008, 12:38
kadettje_opc's Avatar
kadettje_opc kadettje_opc is offline
De Paddock Rookie

Ik vind het persoonlijk gewoon erg dat ze een goeie maand voor datum niet weten hoe of wat er mag meedoen of hoe ze het zullen doen.Om als andere teams dan nog alles rond te krijgen tegen de 24u .
Waarom niet alles samen, zoals al gezegd BTCS-DMSEC- en BELGIAN GT allemaal samen. Het is goed voor zolder veel publiek pers en de sfeer. Want ik vond het vorig jaar maar een saaie bedoening en van toeschouwers was het ook niet vet . Ja al die vips die uitgenodigd waren van de teams maar publiek rond het circuit was er maar weinig.
Als het dit jaar alleen GT is zullen ze mij niet meer zien liever een race BTCS daar zit er wat strijd in
groeten kadettje_opc
Reply With Quote
Old 19-07-2008, 15:39
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by kadettje_opc View Post
Ik vind het persoonlijk gewoon erg dat ze een goeie maand voor datum niet weten hoe of wat er mag meedoen of hoe ze het zullen doen.Om als andere teams dan nog alles rond te krijgen tegen de 24u .
Waarom niet alles samen, zoals al gezegd BTCS-DMSEC- en BELGIAN GT allemaal samen. Het is goed voor zolder veel publiek pers en de sfeer. Want ik vond het vorig jaar maar een saaie bedoening en van toeschouwers was het ook niet vet . Ja al die vips die uitgenodigd waren van de teams maar publiek rond het circuit was er maar weinig.
Als het dit jaar alleen GT is zullen ze mij niet meer zien liever een race BTCS daar zit er wat strijd in
groeten kadettje_opc
Omdat men dan veel te veel deelnemers gaat hebben.

Ik heb ook al een scenario bedacht. Als men weet dat SRO in Europa een GT3 klasse heeft rijden in Duitsland, Engeland, Frankrijk en België. Waarom niet de top 15 van deze klassen laten deelnemen aan de 24Uren van Zolder. Zo heeft men 60wagens aan de start en hoort men niemand klagen.

Mvg
Reply With Quote
Old 19-07-2008, 16:08
RKG RKG is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by RKG View Post
Had SRO niet ooit eens beweerd dat ze van de 24u van Zolder, de 24u van GT3 gingen maken?

Stel de deal gaat door, wat gaat er dan met het voorprogramma gebeuren?
Quote:
Originally Posted by Thomaske View Post
Omdat men dan veel te veel deelnemers gaat hebben.

Ik heb ook al een scenario bedacht. Als men weet dat SRO in Europa een GT3 klasse heeft rijden in Duitsland, Engeland, Frankrijk en België. Waarom niet de top 15 van deze klassen laten deelnemen aan de 24Uren van Zolder. Zo heeft men 60wagens aan de start en hoort men niemand klagen.

Mvg
zie mijn reply
Old 19-07-2008, 17:24
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Thomaske View Post
Zo heeft men 60wagens aan de start en hoort men niemand klagen.

Mvg
Jawel, de deelnemers zelf FIA GT3 coureurs hebben helemaal geen zin in 24 uur racen Als ze die voorliefde wel hadden dan reden ze wel ergens anders langere wedstrijden
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 20-07-2008, 23:34
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Jawel, de deelnemers zelf FIA GT3 coureurs hebben helemaal geen zin in 24 uur racen Als ze die voorliefde wel hadden dan reden ze wel ergens anders langere wedstrijden
hebben ze veel opties dan?

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules