![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
WTCC 2006: Welke fabrikanten?
We mogen denk ik aannemen dat Alfa, Seat, BMW, Chevrolet doorgaan met hun programma in 2006. Honda zal wel actief blijven via JAS, een veredelde "privateer" met wat hulp van de fabriek.
Tja, Ford.......2005 is hommeles, de uitzichten voor 2006 zijn niet veel beter. Peugeot zal wel iets worden in de trant van JAS/Honda. In de Autosport van 04-08-05 worden enkele nieuwe namen gepresenteerd: -Brilliance, die hadden we eigenlijk al in 2005 moeten zien. Door wat witte snuiflijntjes en andere ongein is het project uitgesteld tot 2006. Echter voor 2006 ziet er niet rooskleuring uit. Er zal extern sponsorgeld moeten worden aangebracht om het project te laten doorgaan. Zet dus maar een vraagteken bij Brilliance in 2006 ![]() -Toyota, als iemand tijdens de 24 uur van Spa enkele verdachte Japanners heeft gezien dat was het een delgatie van Toyota die incognito aan het werk was ![]() -Mazda, ondanks dat dit er eentje is uit de Ford-stal is men toch bezig met een evaluatie voor een S2000-wagen die geschikt is voor het WTCC en/of BTCC. Wanneer stapt het BTCC definitief over naar het S2000-reglement, 2007?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#2
|
||||
|
||||
Eind vorig jaar was steeds in verscheidene media te lezen dat Aiello in 2006 voor Peugeot zou gaan rijden.
|
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Quote:
Quote:
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Wat betreft Toyota, mid-jaren negentig hadden ze een fabrieksteam in het BTCC met de Carina.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#5
|
||||
|
||||
Ook in de 24u van Spa heeft Toyota een paar keer meegedaan met de Carina (met oa Freddy Loix achter het stuur). In Denemarken is Toyota reeds in S2000 actief met de Corolla.
|
#6
|
|||
|
|||
Volvo mag toch eigenlijk ook niet ontbreken:
Quote:
Overigens zet ik nog wel vraagtekens bij bovenstaande project. Deelname aan het STCC daar twijfel ik niet aan, echter deelname aan het uiterst competative WTCC dat moet ik nog zien. Het laatste tourwagenproject van de Zweden in het ETCC was niet echt succesvol vanwege een gebrek aan budget. |
#7
|
||||
|
||||
Het artikel van MSA is overigens wel een beetje twijfelachtig. Ze noemden Fredrik Arp als nieuwe baas van Volvo Sport terwijl hij baas van heel Volvo is en de zweedse volvo-teams wisten nog niks van een nieuwe s40, terwijl die volgens het artikel al gehomologeerd is.
|
#8
|
|||
|
|||
Kia in BTCC?
Quote:
www.touringcartimes.com Ik had eigenlijk eerder de Kia Magentis (= Hyundai Sonata) verwacht dan de Cerato of zeker de Rio. Hoop toch wel dat, als dit race project groen licht krijgt, ze zo slim zijn om een S2000 wagen te bouwen ipv BTC wagen. Last edited by FIRE; 25-08-2005 at 18:00. |
#9
|
||||
|
||||
Op hoog nivo binnen het Toyota concern is besloten dat de merknaam Lexus een flinke push moet krijgen in Europa. Voor marketing-doeleinden zijn grote budgetten beschikbaar........en autosport binnen die marketingstrategie is daar een onderdeel van. Joepieeeeeee
![]() De voorkeur op dit moment is WTCC, echter DTM en Le Mans/LMES zijn ook eventuele opties. De beslissing zal op zeer korte termijn vallen.........men wil in 2006 al ergens van start gaan. Tevens heeft Ford laten weten dat men op het huidige nivo wil doorgaan met het WTCC, e.e.a. na aanleiding van de goede prestaties in Ossi'sleben. Het doel is om een alternatief te worden voor de BMW privateers. E.e.a. te lezen in de Autosport van 01-09-05
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
![]() ![]() ![]() Gelukkig niet gekozen voor F1. Quote:
![]() |
#11
|
||||
|
||||
Nog een Hatchback die gepland staat. Waarschijnlijk voor BTCC, misschien voor WTCC: de KIA Cearto.
![]() foto:japancar.it
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#12
|
|||
|
|||
Oud nieuws (reeds gemeld op 25-08-2005, 17:45u)
![]() Ik vind de Cerato maar maar een lelijke auto, ik zie zie liever de Magentis. |
#13
|
|||
|
|||
Dit is de wagen die BMW in 2006 zal inzetten.
![]() Het wordt officieel bevestigd dat voortaan een 4 cilinder motor gebruikt zal worden (goed voor 275 pk bij 8400 rpm). Deze wagen zal vanaf december in een beperkte oplage verkocht worden als BMW 320si (s staat voor Sondermodell) met dezelfde motor als de race versie ![]() Meer info (en foto's) op auto motor und sport website |
#14
|
||||
|
||||
Die BMW ziet er wel goed uit, ook al ben ik totaal geen BMW liefhebber
![]() |
#15
|
||||
|
||||
joepie geen hatchback
![]()
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|