|
#1
|
||||
|
||||
Schandaal rondom Mercedes Benz / Autobild op Stern TV!
Iemand die een Mercedse S-klasse kan/mag kopen overweegt misschien de aanschaf van een nieuw ontwikkeld veiligheidssysteem. Een systeem dat objecten kan opmerken in de mist of in het donker.
Quote:
...............en toen ging het goed mis. Het systeem werkt van geen kant, een MB plat gereden, testcoureur van Autobild die feiten verdraaid, mannen in dure pakken die de waarheid verdraaien. Dat alles is goed te zien en te horen want de microfoons bleven openstaan, oops. Video van het programma is via deze link terug te vinden: http://www.stern.de/tv/sterntv/549835.html?nv=cp_L2_ Gaat toch niet echt lekker met de Ster op dit moment
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#2
|
||||
|
||||
Was zondag al een stukje van te zien in Top Gear. Ze hadden het langer moeten testen voor er een reporter in te zetten. Dit is niet echt goede reclame.
|
#3
|
|||
|
|||
En de electronica van Mercedes heeft al zo'n slechte naam...
Maar waarom testen in een hal als je weet dat het daar niet goed werkt? |
#4
|
|||
|
|||
Inderdaad redelijk raar om de test te doen in een hal. En dan nadien te zeggen dat het systeem niet goed functioneert door de reflecties in die hal
|
#5
|
||||
|
||||
haha dat was bij top gear te zien (zoals ottooke al zij)
wel zielig voor het merk wanneer zo iets verkeerd gaat.. (maar wel grappig ) |
#6
|
||||
|
||||
Allez jongens toch, wat een leedvermaak weeral.
Wellicht vergeten dat ten tijde van de Eland-test, Mercedes de ganse wereld over zich heen krijg, met hun revolutionaire dubbele bodem concept, dat echter zo onstabiel was als wat. Auto plat, journalisten er met de schirk vanaf gekomen en iedereen maar lachen. Het ging slecht met Mercedes. Wat bleek? De Ster zette de situatie recht, kwam met een nog revolutionairder systeem ESP geheten, prutste nog wat aan de settings en de auto bleek stabiel. Niet alleen werd de A-klasse een verkoopshit, tegenwoordig is iedere iet of wat fatsoenlijke auto met een ESP uitgerust. Iets in mij zegt dat Mercedes opnieuw de standaard aan het zetten is mbt autorijveiligheid op de openbare weg en dat velen onder ons, binnen een jaar of 10 wellicht in een kar zullen rondrijden die uitgerust is met een gelijkaardig systeem, waarin de auto's met elkaar communiceren enz. Pionierswerk is per definitie lastig en nooit zonder problemen, uiteraard niet. Met vallen en opstaan, alleen staat iedereen er in onze gedigitaliseerde maatschappij onmiddellijk bovenop en wordt er hard gelachen als een nieuw systeem het laat afweten of niet naar behoren functioneert. Het zal voor Mercedes enkel een motivator zijn om nog beter doen. 't is bovendien de beste reclame die je je kan indenken. |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Ik denk wel dat mercedes niet het enigste merk is die zo'n uitvindingen doet hoor. Waarschijnlijk zijn er bij andere merken even grote uitvindingen mbt veiligheid en dergelijke, maar lopen ze er niet direct zo met te koop. Een klein voorbeeldje, de citroën, die is nu toch uitgerust met een systeem dat u waarschuwt als u van uw baanvak afwijkt. Daar is belange zoveel tralala niet rond gemaakt me dunkt. Ik wil hier nu niet uw stelling afbreken, maar misschien hadden ze nog wel een tijdje moeten wachten en alles uitvoerig moeten testen, tenslotte is mercedes niet echt een klein merk hé.
__________________
I'm not a winner, not a loser, i'm a racer! |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Zo revolutionair is dat nu ook weer niet... Je hebt trouwens het slechts denkbare voorbeeld genomen... In vergelijking met de reclame voor hun hydropneumatische ophanging is die spamming van esp een mug.
__________________
WRC-prono 2009 kampioen |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
|
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Daar gaat het om!
__________________
I'm not a winner, not a loser, i'm a racer! |
#11
|
||||
|
||||
Citroën schijnt tevens de eerste autoconstructeur te zijn die serieuze inspanningen doet qua voetgangersveiligheid bij aanrijdingen (hun C6 als ik me niet vergis). Trouwens, is ESP niet eerder iets van Bosch in samenwerking met Mercedes ?
__________________
|
#12
|
||||
|
||||
Ik heb wat fotos van die testen gezien, en er viel iets raars op. Er was een foto van een E (niet in de fameuze kettingbotsing, overigens), met twee doorlopende remsporen achter de achterwielen.
Nu moeten ze mij toch eens uitleggen hoe dat kan met ABS (die uiteraard wel foutvrij werkt op Mercedes, en dat al jaaaren). Op onze C kan je de ABS niet uitzetten, dus het lijkt me straf dat dit op een E wel zou kunnen. Om maar te zeggen, er gebeurden rare zaken in die hal.
__________________
"In China, there are so many Wings and Wongs, that we are afraid somebody might wing the wong number" - uit een klachtenboek |
#13
|
||||
|
||||
Er is inderdaad iets heel vreemds aan de hand...
de laatste roddels zijn nu dat Mercedes op voorhand wist dat het in de hall niet zou lukken. Vandaar dat ze een 'balk' hebben aangebracht, waardoor de rijder moest aanvoelen wanneer hij moest remmen. Nu blijkt die man dat te laat hebben gedaan (waardoor de S-klasse in de vorige wagen klapte). Nu zou die chauffeur (een journalist) ondertussen ontslagen te zijn... heel erge vreemde dingen ... :s |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
|
#15
|
||||
|
||||
Quote:
|
Currently Active Users Viewing This Thread: 2 (0 members and 2 guests) | |
|
|