![]() |
|
|
||||
|
||||
Verslag op TV van de Belgische teams tijdens de 24 uur van Spa 2006.
.... originele thread: http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=13704
***Edit aangepast ivm thread splitsen*** Last edited by Mark; 15-08-2006 at 22:25. |
|
|||
|
|||
Wat me opviel tijdens de uitzending van Pitstop TV de week na de 24H. Genen second over de Belgische teams die het mooie weer maakten in G3. Liever de buitenlanders in beeld brengen waar niemand iets aan heeft dan de Belgische bedrijven in de verf te zetten die centen stoppen in de Belgische autosport. Ik ga geen oude koeien uit de gracht halen, ik ken je probleem, maar zelf kan je een hoop projecten steunen als je dat wil, maar dat doe je bewust niet.
Gefrustreerd, jaloers, ik weet het niet, maar het ruikt er op zijn minst naar. Ik was gewoon blij mijn jongensdroom in vervulling te zien gaan, 1 van de ongeveer 160 piloten zijn tijdens zo een race geeft op zich al een fantastisch gevoel. Het feit dat je de bal weer persoonlijk terugspeelde zegt weer veel. ![]() ***Edit stuk tekst geknipt ivm aparte thread*** Last edited by Mark; 15-08-2006 at 22:25. |
|
|||
|
|||
![]() Dan val je mij weer aan over mijn programma. En andermaal weet je niet hoe de vork aan de steel zit. En op basis van dat verkeerde uitgangspunt ga je dan weer liggen huilen dat ik met mijn programma van kwaaie wil ben en bewust geen projecten wil steunen. Je hebt er eerst en vooral geen flauw benul van dat ik vanwege RACE het verbod heb gekregen om zelf met een cameraploeg tijdens de 24 Uren van Francorchamps te werken. RACE heeft voor deze 24 Uren een wat merkwaardige TV-koers gevaren en ervoor gezorgd dat de 24 Uren op geen enkele Vlaamse zender live te zien waren. Op mijn vraag om dan met een eigen ploeg te komen kreeg ik een njet. Ik moest beelden kopen bij RTL. Hallo, RACE? Beelden kopen bij RTL? Voor de montage in Pitstop.TV heb ik de beelden gebruikt volgens de lopende deal met FIA GT. Zijnde de beelden van Greenlight Television, waar zelfs met moeite wat materiaal van GLPK Carsport inzat. Ik heb de verantwoordelijken van GLPK Carsport er al eerder op gewezen dat ze altijd al een beetje stiefmoederlijk zijn behandeld. Heb ik je gehoord over de live uitzendingen van de 24 Uren van Francorchamps en de 24 Uren van Zolder van de afgelopen 5 à 6 jaar, waarin we telkens met eigen mensen in de pits Jan en Klein Pierke op het scherm hebben gebracht? Was dat ook bewust de boel boycotten? Hoe durf je met dergelijke, ongefundeerde kritiek op dit forum komen? Hoe durf je de inspanningen van al die mensen de grond inboren, omdat het even niet in jouw kraam past? Ga ik je horen als we eind van de maand opnieuw een uur of 4 live gaan uitzenden van de 24 Uren van Zolder? Met 2 pitreporters, waarbij we zoveel mogelijk rijders/teams aan bod willen laten komen? Of gaan we daarna weer gezeik moeten aanhoren van een paar teams, die spijtig genoeg niet op de buis zijn geweest? Zal dat weer de stank voor dank zijn? Jij kent mijn probleem? Hoezo? Jij weet niks van mij. Jij ziet enkel wat dingen op TV en je neemt dan meestal verkeerde conclusies. Dit mag je wel weten. Zonder Accent was er van Pitstop.TV allang geen sprake meer. Zonder het enthousiasme van Philip Cracco had je het moeten doen met een paar minuten Belcar op een Franstalige post. Ik moet zelf dagdagelijks vechten om mijn TV-programma in stand te houden en dan zou ik voor Jan en Alleman in de bres moeten springen omdat ze een project hebben? Moet ik de Belgische autosport redden? Dan doe je mij toch wel zeer veel eer aan. Om de Belgische autosport te redden, moet je in Brussel zijn, niet bij Pitstop.TV. En laat al die vele Belgische bedrijven maar opdraven die hun centen stoppen in autosport. Noem al die bedrijven maar op ... Ik heb het dus over bedrijven zoals Sarah Lee die autosport echt als marketing-tool gebruiken. Over die heb ik het, niet over ruil- en businessdeals. Wel over bedrijven die aan echte sportsponsoring doen. ![]() ***Edit: stuk tekst geknipt ivm aparte thread***
www.skynet.be/pitstoptv Last edited by Mark; 15-08-2006 at 22:26. |
|
||||
|
||||
Quote:
Na jaren een flinke brok aandacht tijdens deze wedstrijd was het dit jaar op dat gebied een fiasco. Geloof dat in een redelijk laat stadium bekend werd gemaakt dat de TV-deal zeer povertjes was. Zeer zeker voor het Vlaams gedeelte. Kan me zo voorstellen dat bepaalde sponsordeals toch gebaseerd zijn op de resultaten / verwachtingen uit het verleden. Hebben we scheve gezichten onder de sponsors? Zoja, dan hebben ze nog recht van klagen ook. Die mensen zullen volgend iets minder happig zijn om een coureur of team te steunen. Oftewel, wederom een mooi voorbeeld hoe een organisatie (voor de zoveelste keer) zichzelf in de nesten werkt.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Voor zover ik weet mocht je wel met een cameraploeg ter plaatse zijn, maar mocht je geen beelden uitzenden in de twee dagen na de race. En dat heb ik dan weer vernomen uit vertrouwelijke bron.
|
|
||||
|
||||
I don't care about this ....
vecht het persoonlijk uit en niet op dit forum ...
|
|||
|
|||
Quote:
Voor de anderen op dit forum. RACE laat overal uitschijnen dat VMMa de boel geboycot heeft. Wel, de waarheid is even anders. Als je niet tevreden bent met het contract dat je al jaren hebt goedgekeurd, maar ineens het dubbele wil van de bestaande voorwaarden, dan kan het wel eens zijn dat de andere partij niet akkoord gaat. Wat was het resultaat? Het resultaat was letterlijk niks. Enkel live programma's op Club RTL, analoog niet te ontvangen in Vlaanderen (ik herhaal: analoog ...). Niks op VT4, dat geen interesse heeft voor programma's waar geen 10.000 mensen naar kijken, niks op VRT, dat met een GP F1 en motorcross zat, en niks op VTM/KANAALTWEE/Jim. Ook nergens beelden in de nieuwsuitzendingen van de Vlaamse zenders. Eurosport? Ook niks. Eurosport mocht op zondagavond in Motorsports Weekend enkel een pancarte geven met de uitslag. Fijn voor teams als SRT, ProSpeed, First, ...
www.skynet.be/pitstoptv Last edited by Peter Baert; 16-08-2006 at 15:36. |
|
||||
|
||||
Peter, in de andere thread heeft Dries het over net hetzelfde. Een bepaald Waals programma was in Spa en mocht de beelden twee dagen na de race uitzenden. En volgens de mensen van dat programma - ik stond er zelf bij - mochten alle zenders (buiten RTL) pas na twee dagen beelden tonen. Waarom ze jou geweerd hebben is mij dus een raadsel...
|
|
|||
|
|||
Quote:
Je moet nog een onderscheid leren maken tussen: - het uitzenden van beelden - het zelf komen opnemen van beelden Wat ze voor Wallonië beslist hebben, weet ik niet en doet hier ook niks terzake. Ik heb geen toelating gekregen om te komen filmen. Punt. Daar kan niet over gediscussieerd worden. Zo duidelijk is dat namelijk. Klaar als een klontje. Ik heb dan maar de beelden gebruikt die voor alle FIA GT-koersen geproduceerd worden door Greenlight TV. Of heb je een bron om ook dat in twijfel te trekken?
|
||||
|
||||
Baert, jij was aan het zeuren dat je niet mocht komen filmen en ik heb het over het feit dat bepaalde programma's wel zijn gaan filmen. Daarom - nogmaals, vind ik het eigenaardig dat ze jou niet hebben laten filmen. Ik heb het niet eens gehad over het beeldmateriaal van Greenlight TV. Ligt het nu aan mij, of weet ik zelfs niet meer wat ik schrijf?
|
|
|||
|
|||
Quote:
|
||||
|
||||
Hi Peter,
Ik heb Pitstop.Tv wel degelijk gemist op Spa. Maar als het niet mag/kan, dan niet. Zo simpel is dat. Je zegt dat je geen camera - ploeg mocht meenemen. Ik geloof u direct... Maar wat ik dan niet snap is dat een regionale zender in Nederland dus 3 afleveringen van 20 minuten kan maken over de 24 uur van Spa (Topspeed.TV, zie www.topspeedtv.nl)., terwijl een zeer bekend programma van Kanaal 2 het niet mag... Hen kwam ik regelmatig tegen mét een camera... Nee, het is geen aanval ofzo...want ik kijk erg graag naar Pitstop.TV, en ik vind het één van de betere programma's. Maar deze discussie roept de vraag op |
|
|||
|
|||
Quote:
Het is inderdaad simpel. En het is tegelijk vreemd dat RACE op een dergelijke manier heeft gehandeld voor Vlaanderen. Maar dat is een vraag die een paar lieden hier niet stellen. Nee, ze trekken liever mijn uitleg in twijfel. Ook Pitstop.TV mocht beelden uitzenden, maar mocht niet zelf komen filmen. Beelden van RTL kopen hebben we niet gedaan, we hebben de highlights van Greenlight TV gebruikt. Wat de mensen van Topspeed betreft, het viel me op dat er in de 3 afleveringen nergens sprake was van Jos Menten. Bleekemolen, Spyker, Hezemans en Hart kwamen aan bod, maar -tenzij ik me zeer vergis- geen spoor van Menten die vijfde werd. Zou dat een reden hebben?
|
|||
|
|||
Het is erg dat ik dit moet doen. Maar ik kan niet anders, om gewoon paal en perk te stellen aan alle insinuaties.
Dit is de email die ik op 19/7/2006 om 14u04 heb ontvangen van de persdienst van de 24 Uren. De laatste zin is belangrijk: Quote:
|
|||
|
|||
Quote:
HIBN heeft toch ook beelden en interviews mogen maken, je had die van hen toch kunnen kopen, gebruiken? Hoe is je houding nu tov. RACE? Hoe komt het dat jij niet binnen mocht om te filmen? |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|