|
#1
|
||||
|
||||
Ferrari Arno XI speedboot - 1953 - PM - 1/43
En ook dit model is klaar geraakt op de valreep: eind augustus moest dit model af zijn, en het is toch wel den 31ste zeker?
Dus is het doel bereikt en heb ik al eens gekeken welk model er voor september op de plank zal staan... Daarover later deze week waarschijnlijk meer. Voorlopig kan je al eens een kijkje nemen naar de foto's van het afgewerkte model van een speedboot...dat ga je hier niet dikwijls tegenkomen Hou er ook rekening mee dat dit hele modelletje nog geen 15cm lang is... Als je de WIP-thread nog eens wil lezen, die staat hier. Enjoy!! |
#2
|
||||
|
||||
Een uitermate geslaagde replica van een uitzonderlijk model. 't is wel geen auto, maar toch een Ferrari. De chroom strips, achterkant (roer, prop enz.) alsook de cockpit zijn erg mooi gelukt!
|
#3
|
||||
|
||||
Heel apart model wat ook nog eens erg mooi is gebouwd! chapeau!
__________________
www.rallyfotos.nl "Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon." |
#4
|
||||
|
||||
Prachtig bootje.
Ge hebt Ferrari-auto's, Ferrari-boten en als ik me niet vergis is er ook nog zo'n vliegtuig in de Ferrari-kleuren. Allé het is maar een gokje.
__________________
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. |
#5
|
||||
|
||||
Senake je bent een hoogs inspirerende modelbouwer! Ik laat de kans om jouw bouwverslagen te volgen nooit voorbijgaan. Toch jammer dat ik nooit iets erover te zeggen hebben, meestal is het omdat ik stom geslagen ben door de kwaliteit …
|
#6
|
||||
|
||||
Is het logo van Ferrari niet afkomstig van een vliegenier uit de eerste wereldoorlog.
__________________
WRC-prono 2009 kampioen |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Op 25 mei 1923 behaalde Enzo Ferrari met zijn Alfa Romeo een overwinning op het Saviocircuit. Getuige van de zege waren de ouders van wijlen Francesco Baracca, een vliegenier uit de eerste wereldoorlog. Na de race hadden Enzo en de ouders een gesprek en de ouders gaven het schild dat hij op zijn vliegtuig had als eerbetoon en onderscheiding aan Enzo Ferrari. Hun zoon vloog namelijk tijdens de Eerste Wereldoorlog met een zwart paard op zijn vliegtuig. Ferrari heeft het schild overgenomen, maar heeft het wel op een gele achtergrond gezet. Dat was namelijk ook de kleur van Modena. Tot zover de feiten die wčl bekend zijn. Maar er zijn ook nog enkele onopgeloste raadsels, want nu weten we wel hoe Ferrari aan dat paard kwam, maar niet hoe Baracca aan dit paard kwam! Er zijn 3 theorieën hoe Francesco Baracca aan het paard kwam: Het kwam van zijn cavalerieregiment; Hij hield gewoon van paarden; Hij had het paard van een Duits toestel gehaald, wat in die tijd erg gebruikelijk was. Het paard is het teken van Stuttgart en het zou dan hetzelfde paard zijn als dat van Porsche, want ook op het logo van Porsche staat zo'n paard. Enzo gebruikte het paard voor het eerst op 9 juli 1932 in Spa. Het is overigens ook nog steeds een raadsel waarom de staart van het paard van Ferrari omhoog staat terwijl die van Baracca omlaag hing. Waarschijnlijk paste de afbeelding van het paard beter op het gele schild met de staart omhoog, maar zeker is dat niet... Bron: wikipedia |
Currently Active Users Viewing This Thread: 2 (0 members and 2 guests) | |
|
|