![]() |
|
|
||||
|
||||
Peugeot 205 t16 - Tour de Corse 1986 - B. Saby - Tamiya 1/24
Hallo ik ben alweer een tijdje geleden gestart met de bouw van de Peugeot 205 t16 Evo 2 van uiteraard Tamiya. Ik heb hier de Renaissance transkit TK24/205 bij gekocht, maar heb de velgjes en bandjes al gelijk in de vuilbak gepleurt
Het gaat hier om de wagen van Bruno Saby waarmee hij in 1986 rond denderde in de rally Tour de Corse, ik was toen 15 a 16 jaar en piste nog regelmatig over mijn schoenen in die tijd ![]() Ik ga me niet uitwijden over de rijders of de rally, want daar heb ik geen bal verstand van en dat weten de meesten hier op dit forum toch beter dan ik. Ik vind alleen de groep-B wagens gewoonweg kicken en hoop er daarom ook nog enkele te kunnen bouwen in de toekomst. Dus zoals al gezegd de velgjes gerecycled. De rest was gewoonweg niks. Belachelijk eigenlijk voor ruim €50,- ![]() Maar goed niet getreurd, ik heb dus de velgjes gebruikt als inserts en aluminium velgjes en dito bandjes gebruikt uit de slot-scene, en deze laatste op diameter geslepen met de Hudy. http://forum.depaddock.eu/attachment...1&d=1363871202 Ook nog wat aan de body verbouwd. De voorste lucht (radiator) opening werd groter gemaakt en de 2 koelgaten voor dicht gemaakt. Het originele spoilertje op de motorkap (achteraan dus in dit geval) weggehaald en de giga vleugel gemonteerd.
![]() Jim Hall is Chaparral Last edited by Mech@niC; 21-03-2013 at 15:14. |
|
||||
|
||||
veelbelovende start! Maar van een ''hudy'' had ik nog nooit gehoord.
wat is dit eigenlijk?
|
||||
|
||||
Quote:
http://www.scaleracing.de/werkzeuge/...fmaschine.html
|
||||
|
||||
Groep B, inderdaad, dat was kicken geblazen.
Diene Huddy ziet er inderdaad gemakkelijk gerief uit. ![]()
|
||||
|
||||
Hoi,
Leuk om te zien dat dezelfde wagen gebouwd wordt maar van een ander merk ![]() Ben eens benieuwd hoe deze zal eruit zien ![]() Allezins al veel plezier en succes met de bouw ![]() Grtz jens
WIP: Toyota Celica ST165 TTE C.Sainz L.Moya San Remo rally 1990 BMW M1 rally Groep B - B. Beguin - Tour de Corse '83 Coming up build: - Audi quattro A1 - Audi quattro sport (restauratie) - Audi quattro S1 |
|
||||
|
||||
Bouw jij de Heller dan?
|
||||
|
||||
Jup. De heller kit maar met de PE set erbij en de correcte wielen erbij valt er al heel wat uit de kit te halen
![]() En hier en daar wat scratch bouwen en normaal gezien moet deze wagen wel tamelijk presentabel zijn ![]() ![]()
WIP: Toyota Celica ST165 TTE C.Sainz L.Moya San Remo rally 1990 BMW M1 rally Groep B - B. Beguin - Tour de Corse '83 Coming up build: - Audi quattro A1 - Audi quattro sport (restauratie) - Audi quattro S1 |
|
||||
|
||||
Kleine update alweer (of liever gezegd NU PAS!!)
Heb de voorste raamrubber gespoten d.m.v. het afplakken van de body met de fameuze brede gele KIP tape. Na het raamrubber netjes te hebben ge-airbrushed en de KIP tape verwijderd in de avond. Zie ik 's morgens dat een deel van het nummerschild (decal) aan de linkerzijde op het portier ook in de vuilbak ligt samen met de F@#king KIP tape. ![]() Om dit op te lossen heb ik kleine stukjes (rest)decal welke zich op het Renaissance decalvel bevonden er op aangebracht. Ik laat dit wel even met een fotootje zien binnenkort....
![]() Jim Hall is Chaparral Last edited by Mech@niC; 30-10-2013 at 01:07. |
|
||||
|
||||
Nog wat sfeerbeelden van het in- en exterieur zonder commentaar van mijn zijde.
![]()
|
||||
|
||||
En nog wat sfeerbeelden van het in- en exterieur
|
||||
|
||||
Leuke update. Jammer van je decal, maar dat komt wel goed hoor ik. Zelf doe ik raamrubbers altijd manueel met het penseel om zulke euvels te vermijden.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Of heb jij zo'n strakke hand dan? Ik anders niet zo erg, al zeg ik het zelf.
|
||||
|
||||
Weer een klein update-tje.
De wagen is voor 95% af. Wat moet nog gebeuren: +beschadigde decal op linker portier nog repareren. +antenne op het dak nog aanbrengen. +PE motorkap sluitingen aanbrengen (eigenlijk geen motorkap, want de motor ligt achterin) ![]() +weatheren Hierbij al wat oudere/eerdere foto's
|
||||
|
||||
En...ik heb besloten om er ook een figuurtje bij te plaatsen.
Ik vind dat daardoor zo'n model toch wat meer tot 'leven' komt. Het is er een van GF-models uit Griekenland. Niet de meest gedetailleerde maar toch wel redelijk geloofwaardig. De 'houding' heb ik veranderd. D.w.z. zijn handje eraf gezaagd (ocharm ![]() Nu nog plamuren en schilderen/spuiten.
![]() Jim Hall is Chaparral Last edited by Mech@niC; 23-11-2014 at 21:01. |
|
||||
|
||||
Ziet er tof uit deze zou ik graag van dicht bij zien als ie klaar is
![]()
|
|