De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Driver's seat & Trackdays
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 26-07-2004, 17:22
Kevin V's Avatar
Kevin V Kevin V is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2004
Location: BRUGGE
Posts: 1
Eerste keer op circuit

Hallo allemaal,

Ik heb me ingeschreven voor de circuit experience op 3 augustus.

Het is de eerste keer dat ik met mn auto op circuit ga rijden.

Ik vroeg me dan ook af of de ervaren rijders misschien wat tips hebben waar ik rekening mee dien te houden (vooral ivm met mn wagen dan)

Ik las hier al dat het belangrijk is om de wagen af en toe wat te laten afkoelen.
Zijn er misschien bepaalde voorzorgen die je best neemt alvorens met je auto op circuit te gaan? Aangepaste olie? koelvloeistof,....???

Ik rij met een standaard uitgeruste alfa 147 2.0l, en 'k zou er uiteraard na afloop nog graag mee naar huis (kunnen) rijden.

Alvast bedankt en tot 3 augustus!

VG
Kevin Vandendorpe
Reply With Quote
  #2  
Old 26-07-2004, 23:00
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Mar 2002
Location: Bonheiden City
Posts: 2,168
het enige wat ik kan zeggen is dat je best eerst rustig rijdt, en opbouwt naar een hoger ritme, en zoek niet de uiterste limiet als je ermee naar huis wilt kunnen

ik vermoed dat de mannen van eran je daar ter plaatse wel de nodige uitleg over zullen verschaffen
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 26-07-2004, 23:03
Lemans Lemans is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2003
Location: Emptinne
Posts: 154
Dag Kevin,
De remmen zullen het zwaar te verduren krijgen met je 20l dus daar kan je de regel "2 ronden snel en 1 ronde traag" volgen.
Mischien ook eventjes nakijken of je remblokken nog op 80%
zitten, veel deelnemers moeten vroeger dan verwacht de "strijd"
staken omdat ze door hun remblokken zitten.
Veel plezier.
Reply With Quote
  #4  
Old 26-07-2004, 23:16
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Dag Kevin,

tijdens de theorie zal ik u wel zeggen hoe je het best omgaat met uw remmen. Laten afkoelen tijdens uwe laatste ronde is de boodschap.
Verder zijn ook uw banden belangrijk. als je met gewone banden rijdt kan je best met wat meer bandendruk rijden dan normaal.
Ook belangrijk is steeds uw eigen tempo rijden en heel goed luisteren naar de instructeurs die met u gaan meerijden. Hun tips zijn goud waard.
Verder moet je niet terug deinzen om vragen te stellen of tijdens het vrij rijden opnieuw een instructeur mee te vragen. Waarom zelf gedurende tieltallen rondjes leren uit uw eigen fouten terwijl een ervaren persoon er u op kan wijzen in enkele rondjes.

groeten en tot volgende week
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #5  
Old 27-07-2004, 09:31
maverick's Avatar
maverick maverick is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2003
Location: Ekeren
Posts: 19
Hey Kevin,
Luister in de eerste plaats goed naar je instructeurs... Eens op het circuit ... denk aan je ideale lijnen, spaar je auto en rij binnen je eigen limieten ... leer en geniet !!!

Tom
(manta-boy)
Reply With Quote
  #6  
Old 27-07-2004, 18:28
Jo Smets's Avatar
Jo Smets Jo Smets is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2003
Location: In lower places (my Mini)
Posts: 501
Kevin,

ik kan alleen maar aansluiten bij Maverick en zeggen dat je moet LUISTEREN naar de instructeurs.

Ga vervolgens bij het vrij rijden echt proberen de ideale lijn te rijden en liefst een ietsje te langzaam, dan kan je van daaruit verder opbouwen.

Succes en CU op 3 aug.
Jo Smets
Reply With Quote
  #7  
Old 28-07-2004, 23:37
FormulaV-JH495's Avatar
FormulaV-JH495 FormulaV-JH495 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2003
Location: looking @ you in my rear view mirror
Posts: 543
en zeker niet in de weg blijven rijden
__________________
It's satisfaction, it's disappointment,it's triumph, it's noise, it's color, it's people.. For a racing-driver, each race is a new adventure ... J.Clark
Reply With Quote
  #8  
Old 29-07-2004, 00:17
kurtvaes's Avatar
kurtvaes kurtvaes is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2003
Location: Willebroek
Posts: 128
Quote:
Originally posted by FormulaV-JH495
en zeker niet in de weg blijven rijden
Gewoon op uw lijn blijven, en geen rare manoeuvres maken. De snellere rijders hebben genoeg ervaring om U voorbij te steken, je moet alleen een voorspelbaar weggedrag hebben (en natuurlijk op de rechte lijn er niet alles willen uitpersen om toch maar voor te blijven).
Reply With Quote
  #9  
Old 29-07-2004, 11:19
RaceFan's Avatar
RaceFan RaceFan is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2003
Location: Wijnegem
Posts: 101
Quote:
Originally posted by FormulaV-JH495
en zeker niet in de weg blijven rijden
Dit vind ik beetje een ongelukkige uitspraak. Je bent hier niet op een autostrade waar je in het linkerbaanvak met je lichten gaat flitsen om je voorganger uit de weg te duwen, maar je bent op circuit waar jij als snellere de voorligger moet inhalen.

@Kevin: zoals Kurt zegt, blijf steeds op jouw lijn en ga niet van links naar rechts over de baan zwalpen. Kijk goed je spiegels en als je in de verte een snellere wagen ziet aankomen, probeer dan niet te pushen, want die wagen is op dat ogenblik een x-aantal seconden per ronde sneller en zal je vroeg of laat inhalen. Maak steeds gebruik van jouw richtingaanwijzers om te laten zien welke kant van de baan je gaat behouden. Mocht jij meer PK's hebben, maar is de andere sneller in de bochten, ga dan niet voluit op de gas op de rechte stukken. Ga dan even vd gas en laat je voorbij steken zodat je de volgende bocht alleen kunt nemen.

CU
nog ne Mantaboy
Reply With Quote
  #10  
Old 29-07-2004, 11:53
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Mar 2002
Location: Bonheiden City
Posts: 2,168
kijk in je spiegels voor je een manoevre op de baan uitvoert

kijk voor je remzone in je spiegels zodat je kan inschatten of er iemand je zal inhalen en voor je instuurt kan je best ook nog even kijken indien er iemand nadert
__________________
Reply With Quote
  #11  
Old 27-08-2004, 14:49
Bramvanuytven's Avatar
Bramvanuytven Bramvanuytven is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2004
Location: Mol
Posts: 30
ik zou graag de cursus van eran racing volgen om op het circuit van zolder te mogen racen , maar is het mogenlijk om daar een auto te huren???
Reply With Quote
  #12  
Old 27-08-2004, 15:15
Jo Smets's Avatar
Jo Smets Jo Smets is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2003
Location: In lower places (my Mini)
Posts: 501
@Bram

Is wel mogelijk, even contact opnemen met ERAN.
of op de site http://www.eranracing.be

race-groeten,
Jo Smets
Reply With Quote
  #13  
Old 27-08-2004, 20:07
Corvette fan's Avatar
Corvette fan Corvette fan is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2004
Location: Kampenhout
Posts: 18
Voor geïntereseerden die willen beginnen of al bezig zijn met free driving op circuit en nog een wagen zoeken kunnen eens een kijkje gaan nemen bij de rubriek "TE KOOP/TE HUUR"
zie bij BMW 325 + 323 E30
Ik heb een aantal jaren free driving gedaan en verkoop nu de auto omdat ik overstap naar de karting
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 16:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.