De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 26-09-2008, 11:14
crosserke crosserke is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Dunlop BeLux View Post
Kom dan volgend jaar eens kijken hé. Wat is buiten een Lambo, een Mosler en een Viper het verschil met de DSMEC. Kijk naar de tijden in de BGTC vanaf P8 en die van de eersten in de DSMEC. Power of balance is ook enkel van toepassing op de eerste 7-8 wagens. Verschil tussen 1ste en 20 ste was vorig weekend 15 seconden per ronde in de chrono's!!

Als de DSMEC, de DSC en de BTCS historics zijn dan vraag ik me af wat jij gewoon bent. Ga dan inderdaad gewoon DTM of F1 kijken, die evolueren elke week. Betaal je minimum 65 euro en zie je 20 wagens een goed uur bollen.

Je mag een mening hebben, uiteraard, maar ze moet wel steek houden hé.
Even op ris timing nagekeken.Inderdaad de z3 en biturbo stonden na de Qualif op 12 seconden van de eerste.Al de andere op 8 seconden,niet zo slecht op Francorchamps.Bij de btcs was het verschil meer als 30 seconden!!
Op Zolder is de power of balance beter en staan de bgtc wagens nog dichter bij mekaar.De ferrari's en Lambo's komen topsnelheid tekort in Francorchamps.Daar hebben de Vipers en Moslers voordeel.
Bij de dsmec is het verschil in Zolder ook groot hé!Meer als 20 seconden op 4km.
Reply With Quote
Old 27-09-2008, 12:19
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Manmanman, je kan ook niet naar de DSMEC kijken als je het daar toch zo hard van aan je hart krijgt? Persoonlmijk vind ik de DSMEC het beste wat de autosport in België is overkomen. Veel afwisseling in wagens (wat toch wel een verbetering is tegen de TC dat was een soort Porsche-BMW-Cliocup geworden)/, kwantiteit, goede en duidelijke indeleing in klassen zichtbaar an de startnummer, goed puntenklassement.

Reply With Quote
Old 27-09-2008, 14:32
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Raceboy View Post
Manmanman, je kan ook niet naar de DSMEC kijken als je het daar toch zo hard van aan je hart krijgt? Persoonlmijk vind ik de DSMEC het beste wat de autosport in België is overkomen. Veel afwisseling in wagens (wat toch wel een verbetering is tegen de TC dat was een soort Porsche-BMW-Cliocup geworden)/, kwantiteit, goede en duidelijke indeleing in klassen zichtbaar an de startnummer, goed puntenklassement.
Mijn hart is nog in optimale staat hoor!!!
En als ik kan ga ik blijven kijken.
Reply With Quote
Old 27-09-2008, 16:07
Raceboy's Avatar
Administrator

Quote:
Originally Posted by crosserke View Post
Mijn hart is nog in optimale staat hoor!!!
En als ik kan ga ik blijven kijken.
wat is dan de reden om er zo hard over te klagen?

Reply With Quote
Old 28-09-2008, 03:39
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Raceboy View Post
wat is dan de reden om er zo hard over te klagen?
Ik reageer enkel op kritiek op de bgtc.Dat zijn nieuwe en moderne wagens.De andere series zijn wagens van 5 jaar een ouder.
Reply With Quote
Old 28-09-2008, 10:23
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
De andere series zijn wagens van 5 jaar een ouder.

En wat is er daar in godsnaam verkeerd mee? Het is juist die houding dat oudere wagens minderwaardig zouden zijn, die ertoe geleid heeft dat de Belcar (sorry BGTC, want Belcar is een oude naam nietwaar) nu kapot is. Voor SRO, RACB en consoorten moet het allemaal heel elitair, heel nieuw en dus vooral heel duur zijn. Het gevolg is dat ze nu met een kampioenschap zitten waar geen kat naar komt kijken en waar stilaan ook niemand nog wil aan deelnemen. Intussen beginnen ze zelf van hun filosofietje af te wijken door in Francorchamps een oude BMW Z3 toe te laten; kwestie om toch nog aan 22 wagens te geraken. Die aftandse Z3 moet voor jou toch een echte gruwel, een ultieme belediging voor de BGTC geweest zijn.

Je mag hier afgeven op de kritikasters van de BGTC; maar de feiten geven die kritikasters overschot van gelijk. De BGTC is een zielloze bedoening geworden. De Belcar-sfeer is volledig uit de paddock verdwenen, de toeschouwers blijven massaal weg, de deelnemers haken af, en de races zelf zijn ronduit slaapverwekkend.
Een mager startveld kant-en-klare-uit-de-doos-GT3-mobieltjes interesseert niemand. Dat is het voorbije weekend in Francorchamps wel heel pijnlijk duidelijk geworden. Wat de toeschouwers willen zien zijn volle en gevariëerde startvelden met tot de verbeelding sprekende wagens; en die wagens mogen best enkele jaren oud zijn. Als je me niet gelooft moet je maar eens kijken naar het succes van DSMEC, BTCS, DSC en Rundstreckenpokal.

Last edited by Baron; 28-09-2008 at 10:34.
Reply With Quote
Old 28-09-2008, 11:35
RKG RKG is offline
De Paddock Regular

Nog iets over de race zelf. Het viel mij tijdens het verslag op Motors TV op dat ze gestart zijn aan de endurance pits, en gefinished zijn aan de nieuwe pitgebouwen. Mag dit eigenlijk wel?

Over de discussie ga ik nogmaals zeggen wat ik ooit gezegd heb. Ze hadden niet direct naar GT3 mogen gaan en gewoon de GT1-2 nog een paar jaar laten meerijden.
Old 28-09-2008, 11:42
Raceboy's Avatar
Administrator

Quote:
Originally Posted by RKG View Post
Nog iets over de race zelf. Het viel mij tijdens het verslag op Motors TV op dat ze gestart zijn aan de endurance pits, en gefinished zijn aan de nieuwe pitgebouwen. Mag dit eigenlijk wel?

Over de discussie ga ik nogmaals zeggen wat ik ooit gezegd heb. Ze hadden niet direct naar GT3 mogen gaan en gewoon de GT1-2 nog een paar jaar laten meerijden.
Tuurlijk mag dat vroeger lagen start en finishlijn toch ook niet samen?

Reply With Quote
Old 28-09-2008, 12:28
RKG RKG is offline
De Paddock Regular

ja, maar dan zat er wel geen bocht tussen volgens mij.
Old 28-09-2008, 19:25
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular

Ik weet niet hoe het exact in het reglement van de BGTC staat maar ook de LMS is gestart en gefinished op een verschillende plaats. Ze zijn voor de endurance boxen vertrokken en aangekomen voor de F1 stands.

Volgens mij doen ze dit vooral om een hoop miserie in La Source te vermijden. Met een 50-tal wagens (wel niet meer toepasbaar op BGTC ) naar La Source gaan is nog iets anders dan 20, zoals in de F1.
Old 28-09-2008, 20:11
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by GT2-R View Post
Ik weet niet hoe het exact in het reglement van de BGTC staat maar ook de LMS is gestart en gefinished op een verschillende plaats. Ze zijn voor de endurance boxen vertrokken en aangekomen voor de F1 stands.
volgens mij heb jij een andere LMS-race gezien dan ik, want ik heb bij die wijdstrijd de start gezien vanaf de tribune aan de F1-boxen
Old 28-09-2008, 21:25
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Baron View Post
En wat is er daar in godsnaam verkeerd mee? Het is juist die houding dat oudere wagens minderwaardig zouden zijn, die ertoe geleid heeft dat de Belcar (sorry BGTC, want Belcar is een oude naam nietwaar) nu kapot is. Voor SRO, RACB en consoorten moet het allemaal heel elitair, heel nieuw en dus vooral heel duur zijn. Het gevolg is dat ze nu met een kampioenschap zitten waar geen kat naar komt kijken en waar stilaan ook niemand nog wil aan deelnemen. Intussen beginnen ze zelf van hun filosofietje af te wijken door in Francorchamps een oude BMW Z3 toe te laten; kwestie om toch nog aan 22 wagens te geraken. Die aftandse Z3 moet voor jou toch een echte gruwel, een ultieme belediging voor de BGTC geweest zijn.

Je mag hier afgeven op de kritikasters van de BGTC; maar de feiten geven die kritikasters overschot van gelijk. De BGTC is een zielloze bedoening geworden. De Belcar-sfeer is volledig uit de paddock verdwenen, de toeschouwers blijven massaal weg, de deelnemers haken af, en de races zelf zijn ronduit slaapverwekkend.
Een mager startveld kant-en-klare-uit-de-doos-GT3-mobieltjes interesseert niemand. Dat is het voorbije weekend in Francorchamps wel heel pijnlijk duidelijk geworden. Wat de toeschouwers willen zien zijn volle en gevariëerde startvelden met tot de verbeelding sprekende wagens; en die wagens mogen best enkele jaren oud zijn. Als je me niet gelooft moet je maar eens kijken naar het succes van DSMEC, BTCS, DSC en Rundstreckenpokal.
Even een reactie hierop.Inderdaad die z3,raar dat die aan de start stond.De toeschouwers blijven inderdaad weg,maar dan zeggen dat ze naar btcs of dsmec komen?Deze series rijden gewoonlijk samen dus ligt het niet enkel aan bgtc hé.Dsc vind ik zeker een knap kampioenschap daar zit ook de snelheid in en mooie wagens.Rundstreckenpokal heb ik nog niet mogen aanschouwen dus geen mening hierover.En nog eens voor het laatst als autosportliefhebber wil ik mooie,snelle wagens zien en geen wagens die de raidillon oprijden en dan denken gaat hij boven komen of niet.Of meer nog wagens die na 3 ronden gedubbeld worden.
Reply With Quote
Old 29-09-2008, 14:54
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by RKG View Post
Finishen ter hoogte van de endurance pitlane is al een tijdje niet meer mogelijk. Reden: de 'chronolus' en de fotofinishapparatuur hebben een vaste plaats gekregen in het nieuwe pitgebouw. Op vrij korte termijn zal de hele endurance pitlane + gebouwen niet meer worden gebruikt en zal dit stukje van Francorchamps enkel nog nostalgie zijn...

Last edited by Dries DS; 29-09-2008 at 14:54.
Reply With Quote
Old 29-09-2008, 15:34
bart VDB bart VDB is offline
De Paddock Regular

Quote:
En nog eens voor het laatst als autosportliefhebber wil ik mooie,snelle wagens zien en geen wagens die de raidillon oprijden en dan denken gaat hij boven komen of niet.Of meer nog wagens die na 3 ronden gedubbeld worden.
Heb je al eens meegereden met zo een wagen die zogezegd amper boven geraakt??? Dit slaat op niks Uw uitleg. Als je enkel snelle wagens de raidillon wil zien oprijden moet je enkel F1 gaan kijken. Daartegen 'kruipt' de rest naar boven. Ik denk dat jij geen autosportliefhebber bent maar een 'snelle' wagens liefhebber. Is natuurlijk Uw goed recht.
Old 29-09-2008, 18:26
Raceboy's Avatar
Administrator

Quote:
Originally Posted by bart VDB View Post
Heb je al eens meegereden met zo een wagen die zogezegd amper boven geraakt??? Dit slaat op niks Uw uitleg. Als je enkel snelle wagens de raidillon wil zien oprijden moet je enkel F1 gaan kijken. Daartegen 'kruipt' de rest naar boven. Ik denk dat jij geen autosportliefhebber bent maar een 'snelle' wagens liefhebber. Is natuurlijk Uw goed recht.
terwijl er met die "snelle" F1 juist minder ballen nodig zijn om volgas naar boven te rijden dan met die "trage" wagentjes

Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules