![]() |
|
|
|||
|
|||
Quote:
Op Zolder is de power of balance beter en staan de bgtc wagens nog dichter bij mekaar.De ferrari's en Lambo's komen topsnelheid tekort in Francorchamps.Daar hebben de Vipers en Moslers voordeel. Bij de dsmec is het verschil in Zolder ook groot hé!Meer als 20 seconden op 4km. |
|
||||
|
||||
Manmanman, je kan ook niet naar de DSMEC kijken als je het daar toch zo hard van aan je hart krijgt? Persoonlmijk vind ik de DSMEC het beste wat de autosport in België is overkomen. Veel afwisseling in wagens (wat toch wel een verbetering is tegen de TC dat was een soort Porsche-BMW-Cliocup geworden)/, kwantiteit, goede en duidelijke indeleing in klassen zichtbaar an de startnummer, goed puntenklassement.
|
|||
|
|||
Quote:
En als ik kan ga ik blijven kijken. |
|
||||
|
||||
wat is dan de reden om er zo hard over te klagen?
|
|||
|
|||
Ik reageer enkel op kritiek op de bgtc.Dat zijn nieuwe en moderne wagens.De andere series zijn wagens van 5 jaar een ouder.
|
|
||||
|
||||
En wat is er daar in godsnaam verkeerd mee? Het is juist die houding dat oudere wagens minderwaardig zouden zijn, die ertoe geleid heeft dat de Belcar (sorry BGTC, want Belcar is een oude naam nietwaar) nu kapot is. Voor SRO, RACB en consoorten moet het allemaal heel elitair, heel nieuw en dus vooral heel duur zijn. Het gevolg is dat ze nu met een kampioenschap zitten waar geen kat naar komt kijken en waar stilaan ook niemand nog wil aan deelnemen. Intussen beginnen ze zelf van hun filosofietje af te wijken door in Francorchamps een oude BMW Z3 toe te laten; kwestie om toch nog aan 22 wagens te geraken. Die aftandse Z3 moet voor jou toch een echte gruwel, een ultieme belediging voor de BGTC geweest zijn. Je mag hier afgeven op de kritikasters van de BGTC; maar de feiten geven die kritikasters overschot van gelijk. De BGTC is een zielloze bedoening geworden. De Belcar-sfeer is volledig uit de paddock verdwenen, de toeschouwers blijven massaal weg, de deelnemers haken af, en de races zelf zijn ronduit slaapverwekkend. Een mager startveld kant-en-klare-uit-de-doos-GT3-mobieltjes interesseert niemand. Dat is het voorbije weekend in Francorchamps wel heel pijnlijk duidelijk geworden. Wat de toeschouwers willen zien zijn volle en gevariëerde startvelden met tot de verbeelding sprekende wagens; en die wagens mogen best enkele jaren oud zijn. Als je me niet gelooft moet je maar eens kijken naar het succes van DSMEC, BTCS, DSC en Rundstreckenpokal. Last edited by Baron; 28-09-2008 at 10:34. |
|
|||
|
|||
Nog iets over de race zelf. Het viel mij tijdens het verslag op Motors TV op dat ze gestart zijn aan de endurance pits, en gefinished zijn aan de nieuwe pitgebouwen. Mag dit eigenlijk wel?
Over de discussie ga ik nogmaals zeggen wat ik ooit gezegd heb. Ze hadden niet direct naar GT3 mogen gaan en gewoon de GT1-2 nog een paar jaar laten meerijden.
|
||||
|
||||
Quote:
|
|||
|
|||
ja, maar dan zat er wel geen bocht tussen volgens mij.
|
||||
|
||||
Ik weet niet hoe het exact in het reglement van de BGTC staat maar ook de LMS is gestart en gefinished op een verschillende plaats. Ze zijn voor de endurance boxen vertrokken en aangekomen voor de F1 stands.
Volgens mij doen ze dit vooral om een hoop miserie in La Source te vermijden. Met een 50-tal wagens (wel niet meer toepasbaar op BGTC ![]()
|
||||
|
||||
volgens mij heb jij een andere LMS-race gezien dan ik, want ik heb bij die wijdstrijd de start gezien vanaf de tribune aan de F1-boxen
|
|||
|
|||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Last edited by Dries DS; 29-09-2008 at 14:54. |
|
|||
|
|||
Heb je al eens meegereden met zo een wagen die zogezegd amper boven geraakt??? Dit slaat op niks Uw uitleg. Als je enkel snelle wagens de raidillon wil zien oprijden moet je enkel F1 gaan kijken. Daartegen 'kruipt' de rest naar boven. Ik denk dat jij geen autosportliefhebber bent maar een 'snelle' wagens liefhebber. Is natuurlijk Uw goed recht.
|
||||
|
||||
Quote:
|
|